کد خبر: ۱۰۵۸۶۷
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۸/۱۳

تحلیل عبده تبریزی از اصلاحیه آمریکا در مقررات تحریم های ایران

تحلیل عبده تبریزی از اصلاحیه آمریکا در مقررات تحریم های ایران

مشاور وزیر مستعفی راه در واکنش به اصلاحیه خزانه‌داری آمریکا در مقررات تحریم های ایران،تحلیلی کوتاه ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسین عبده تبریزی درباره مطلب منتشر شده اداره خزانه داری آمریکا با عنوان دو تابعیتی های آمریکایی ایرانی باید در ایران دارایی نداشته و وجوه آنها را به آمریکا منتقل کنند، تحلیلی ارائه و اعلام کرد: این با قانون قدیمی ایران هم انطباق دارد. مشکل بردن ارزش به آمریکاست که طبعا با منافع ایران نمی خواند... شاید هم صرفا به این معناست که آمریکایی‌ها اگر دارایی‌هایی در ایران دارند، اجازه فروش و انتقال به آمریکا را دارند.

آنچه از این دستور می فهمم آن است که چون ایرانی آمریکایی ها از دوشنبه حق معامله با ایران ندارند، دولت آمریکا برای آن ها استثنا قائل شده و می‌گوید هر چه بفروشید و پول آن را به آمریکا بیاورید، اشکال ندارد. این در راستای ضربه بیشتر به اقتصاد ایران است.

بنابراین گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا در اصلاحیه مقررات تحریم های ایران که روز جمعه منتشر شده آورده است: ایرانی آمریکایی هایی که در ایران دارایی غیرمنقول دارند پس از فروش این اموال می توانند منابع حاصله را به داخل خاک آمریکا انتقال دهند مشروط به آنکه این دارایی ها را پیش از تبدیل شدن به شهروند آمریکا خریداری کرده باشند و یا اینکه به آن ها به ارث رسیده باشد. در این اصلاحیه عبارتی که دال بر الزام فروش این دارایی ها باشد نیامده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ