کد خبر: ۱۰۵۸۶۸
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۸/۱۳

موضع جدید در برابر آمریکا : علاقمند به مذاکرات

موضع جدید در برابر آمریکا : علاقمند به مذاکرات

معاون وزیر بازرگانی چین گفت: چین علاقه‌مند به مذاکرات تجاری با ایالات‌متحده از موضع برابر است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وانگ به رویترز گفت: پکن با توسعه و ثبات روابط چین و ایالات‌متحده را ارتقا خواهد داد، اما در حال حاضر درگیر جنگ تجاری هستند. ترامپ در ماه ژوئن برای وضع تعرفه اضافی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار روی کالاهای چینی، قصد داشت کسری تراز تجاری با چین را جبران کند.

ترامپ در روز جمعه گفت: مذاکرات تجاری میان ایالات‌متحده و چین به خوبی پیش می‌رود و ۲ طرف در حال نزدیک شدن به یک توافق هستند. طرف چینی می‌داند که اگر توافقی صورت نگیرد، کار را به خوبی انجام می‌دهیم. بر همین اساس در اواخر ماه جاری میلادی در نشست گروه جی ۲۰ در آرژانتین مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد داد.

وی افزود: احتمال توافق تجاری پکن-واشنگتن باعث شد که بورس چین به‌طور میانگین بیش از ۳ درصد افزایش پیدا کند. در همین حال شاخصCSI۳۰۰  چین که نشان‌دهنده قیمت بازار شرکت‌های دارای سهام گران‌قیمت است، ۵۶/ ۳ درصد افزایش پیدا کرد، ضمن اینکه شاخص SSE کمپوزیت هم ۷/ ۲ درصد جهش زد، این در حالی است که از ماه آوریل به بعد یعنی همزمان با شروع جنگ تعرفه‌ای میان آمریکا و چین، شاخص CSI۳۰۰ و SSE کمپوزیت روند نزولی به گرفته بود.

بر اساس این گزارش ژی جین پینگ در یکم ماه جاری میلادی اعلام کرد: که دولت چین اقداماتی را در جهت حمایت از کسب و کار خصوصی اتخاذ می‌کند که شامل کاهش قابل‌توجه مالیات و صندوق کمک مالی دولت است.

برخی معتقدند با سرد شدن و وخامت روابط تجاری چین با آمریکا، چینی‌ها در جست‌وجوی یافتن شرکای دیگر هم بوده‌اند تا نه‌تنها کالاهای را به بازار آنها صادر کنند، بلکه از توانمندی نظامی آنها در راستای تقویت بنیه نظامی استفاده کنند. روسیه یکی از این شرکا است که چینی‌ها روی آن حساب باز کرده‌اند. به این دلیل بود که چین دست به خریدهای نظامی از سوریه زد. افزایش هزینه صادرات محصولات چینی می‌تواند بسیاری از تولیدکنندگان را با توجه به‌بزرگی بازار آمریکا دچار زیان کند. زیانی که ترامپ امیدوار است فشار آن دولت چین را به مصالحه با آمریکا وادار کند.

اما گروهی از کارشناسان معتقدند واردات گسترده آمریکا از چین موجب کاهش هزینه زندگی بسیاری از آمریکایی‌ها شده است. براساس اطلاعات موجود تجارت آمریکا با چین موجب شده هزینه سالانه هر خانوار آمریکایی به‌طور متوسط ۸۵۰ دلار در سال پایین بیاید. این امر به شهروندان کمک کرده تا امکان خرید محصولات متنوع‌تر و بیشتری را پیدا کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ