کد خبر: ۱۰۵۸۸۹
۱۵:۳ - ۱۳۹۷/۸/۱۳

گفت‌وگوی اردوغان با ترامپ درباره بانک دور زننده تحریم‌های ایران

گفت‌وگوی اردوغان با ترامپ درباره بانک دور زننده تحریم‌های ایران

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: با ترامپ بر سر هالک‌بانک که با جریمه‌های احتمالی آمریکا به علت دور زدن تحریم‌های ایران مواجه بوده و گفتگو یی در این زمینه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان اعلام کرد: با رئیس‌جمهور آمریکا بر سر هالک‌بانک که با جریمه‌های احتمالی آمریکا مواجه است، بحث و گفتگو کرده است.

هالک بانک پس از اینکه ثابت شد یک مدیر ارشد اجرایی آن در طرحی برای کمک به دور زدن تحریم‌های ایران شرکت داشته، با جریمه های آمریکا مواجه شده است.

اردوغان جزئیات زیادی از این گفت‌وگو ارائه نکرد اما اظهارات وی نشان می‌دهد که واشنگتن و آنکارا تلاش می کنند، تا روابط شان را بهبود دهند. اردوغان از  آغاز مذاکرات در مورد این بانک استقبال کرد. این در حالی است که، بانک دولتی هالک بانک یکی از نقاط اصلی اختلاف میان دو کشور است.

یک دادگاه آمریکایی در ماه می مدیر اجرایی هالک بانک را برای کمک به تهران برای دور زدن تحریم‌های ایران دستگیر کرد. وزارت خزانه داری آمریکا همچنین در حال بررسی جریمه ای برای این بانک است.

هالک بانک این اتهام را رد کرده و اردوغان اقدام این دادگاه را به عنوان یک حمله سیاسی محکوم کرده است. برات آلبایراک، وزیر دارایی ترکیه در این رابطه در ماه سپتامبر گفته بود که انتظار ندارد این بانک با جریمه مواجه شود.

دو رییس‌جمهور در روز پنج‌شنبه طی یک تماس تلفنی در این رابطه گفتگو کردند و رئیس‌جمهور آمریکا بدون مشخص کردن تعهدات اردوغان در این زمینه، گفت: وزرای مربوطه را فورا در این رابطه راهنمایی کرده است.

اردوغان گفت: مقامات وزارت خزانه داری امریکا روز بعد با مقامات وزارت خزانه‌داری و مالی ترکیه تماس گرفته‌اند و مذاکرات در این مورد در جریان است. بسیار مهم است که این فرآیند شروع شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ