کد خبر: ۱۰۵۹۰۴
۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۸/۱۴

تلاش قطعه سازان برای خرید ارزان سهام ایران خودرو و سایپا
نماینده مجلس اعلام کرد:

تلاش قطعه سازان برای خرید ارزان سهام ایران خودرو و سایپا

نماینده مجلس گفت: از پشت پرده قصد دو قطعه ساز برای خرید سهام ایران خودرو و سایپا با قیمت غیرواقعی اطلاع داریم و عده ای قصد دارند با جوسازی ارزش سهام این دو شرکت را کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نادر قاضی پور در خصوص زیانده بودن دو خودروساز بزرگ به خانه ملت گفت: ایران خودرو و سایپا با اشتغالزایی مستیقم 100 هزار نفری و غیر مستقیم 200هزار نفری ، دو گروه خودروسازی عظیم محسوب می‌شوند و گردش مالی بسیار زیادی در سیستم بانکی دارند.

وی افزود: زیانده بودن ایران خودرو و سایپا به هیچ عنوان قابل قبول نیست. زیرا چندین بار در تحقیق و تفحص از این دو گروه حضور داشتم. متاسفانه تاکنون به ایران خودرو و سایپا به عنوان بنگاه سیاسی نگاه کردند و دیدگاه مسئولین به این دو اقتصادی نبوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بانکداری، زمین‌خواری و باشگاه داری ایران خودرو و سایپا باید متوقف شود. اگر قطعه از قطعه ساز به صورت نقدی خریداری و سود بانکی را حذف کنند قیمت خودرو 30 درصد کاهش خواهد داشت. باید در گام اول یقه سفیدان و تمامی مشاورین مازاد حاضر در خوروسازی‌ها حذف شوند.

قاضی پور تاکید کرد: وزیر جدید صنعت سابقه فعالیت در بخش صنعت را دارد به همین دلیل امیدواریم به نگرش بنگاه داری اقتصادی در این دو خودروساز اهمیت دهد. افرادی باید در این دو خودروسازی مامور شوند تا آنها را از زیاندهی به سود دهی برساند. در حال حاضر سهام هر کدام از خودروسازان بسیار ناچیز است.

وی افزود: دولت باید دو خودروساز بزرگ را با قیمت و ارزش واقعی و بلوک بندی در بورس به فروش برساند. از پشت پرده قصد دو قطعه ساز برای خرید ایران خودرو و سایپا با قیمت غیرواقعی اطلاع داریم و اجاره چنین اقدامی را نمی‌دهیم. عده ای قصد دارند با جوسازی ارزش سهام ایران خودرو و سایپا را کاهش دهند اما نمایندگان مردم در مجلس اجازه چنین اقدامی را نمی‌دهند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۸/۱۴
0
0
پاسخ
واقعا اگر رسیدگی کنند خوب میشه اخه قیمت یک پفک با این تورم چند برابر شده اون وقت قیمت سهام خودرویی هنوز 100 تومان هست
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ