کد خبر: ۱۰۵۹۲۹
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۸/۱۴

افزایش یارانه نقدی به ۱۵۰ هزار تومان با احیای کارت سوخت
حضرتی پیشنهاد داد:

افزایش یارانه نقدی به ۱۵۰ هزار تومان با احیای کارت سوخت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیشنهاد می شود در بودجه سال ۹۸ با پیشگیری از قاچاق سوخت رقم یارانه نقدی به ۱۵۰ هزار تومان برای ۵ دهک پایین جامعه افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، الیاس حضرتی با تاکید بر لزوم مدیریت سوخت به خانه ملت گفت: باید با کارت سوخت 60 لیتر بنزین ماهانه به مردم ارائه و مابقی به صورت آزاد صادر شود که صادرات این فرآورده رقم قابل توجهی درآمد حاصل می کند.

وی افزود: روزانه 300 میلیارد تومان بنزین قاچاق می شود که سالانه رقم قابل توجهی می شود. می توان با صادرات آنرا به 5 دهک پایینی جامعه اضافه کرد و رقم یارانه نقدی این دهک ها را از 45 هزار تومان به 150 هزار تومان افزایش داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت این اختیار را دارد که یارانه نقدی را افزایش دهد در غیر این صورت پیشنهاد می شود در بودجه سال 98 رقم یارانه نقدی به 150 هزار تومان برای 5 دهک پایین جامعه افزایش یابد.

حضرتی افزود: تابستان سال جاری مصرف بنزین رکورد 100 هزار لیتر در روز را به ثبت رساند که به دلیل افزایش تفاوت قیمت سوخت با کشورهای همسایه شائبه قاچاق ۲۰ میلیون لیتری بنزین افزایش یافت. بنابراین بهترین گزینه در حال حاضر برای مبارزه با قاچاق سوخت احیای سامانه هوشمند و کارت سوخت است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ