کد خبر: ۱۰۵۹۳۱
۰:۰ - ۱۳۹۷/۸/۱۵

اثر رونق نیمه دوم بورس ها بر درآمدهای شرکت خاص بازارسرمایه

اثر رونق نیمه دوم بورس ها بر درآمدهای شرکت خاص بازارسرمایه

شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره اثر رونق معاملات در نیمه دوم سال جاری و تغییر در برآورد درآمد کارمزد تسویه و پایاپای معاملات و هزینه استهلاک اقدام به شفاف سازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت سپرده گذاری مرکزی درخصوص تغییر در برآورد درآمد کارمزد تسویه و پایاپای معاملات و هزینه استهلاک شفاف سازی کرد.

حسین فهیمی مدیرعامل "سپرده" پیرو نامه 2 آبان ماه در خصوص ضرورت تعدیل کارمزد تسویه معاملات و توضیحات هزینه استهلاک دارایی های سرمایه شرکت اعلام کرد: با توجه به رونق معاملات در بورس ها از ابتدای نیمه دوم سال جاری و در ادامه روند رو به رشد ۶ ماهه نخست سال،بازنگری در درآمدها و هزینه های معاملاتی صورت گرفته است.

با تداوم روند افزایش کارمزد تسویه معاملات در مهرماه و لحاظ کردن میانگین این درآمد طی ۶ ماهه نخست سال جهت برآورد ۵ ماهه باقی مانده سال پیش بینی می شود کارمزد تسویه معاملات در بورس ها تا پایان سال بالغ بر ۴۶.۳۱ میلیارد تومان شود.

همچنین با پیش‌بینی بهره‌برداری از مخارج سرمایه شرکت در سه ماه پایانی سال برآورد می‌شود مبلغ هزینه استهلاک کاهش یافته و از پیش بینی اولیه با مبلغ ۹.۲ میلیارد تومان به رقم ۷.۲ میلیارد تومان تقلیل یابد.

براساس این گزارش، شرکت سپرده گذاری مرکزی به دلیل مسئولیت ثبت همه اسناد و اوراق بهادار قابل معامله و ارتباط تنگاتنگ با بورس ها، یکی از مهمترین و خاص ترین شرکت ها و از ارکان اصلی بازار سرمایه ایران بشمار می رود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ