کد خبر: ۱۰۶۱۹
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱/۹

تحلیل یک کارشناس از حال و آینده بازار و دو پیشنهاد به سازمان بورس
درگفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

تحلیل یک کارشناس از حال و آینده بازار و دو پیشنهاد به سازمان بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با ارایه تحلیلی از وضعیت حال و آینده بازار سهام و ظرفیت رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت ها ، دو پیشنهاد به سازمان بورس داد.

حمید میرمعینی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در رابطه با شرایط حال بازار سهام که با رشد قیمت ها و شاخص بورس طی روزهای اخیر مواجه شده، اظهار داشت: درحالی تمرکز عمده فعالان بازار بر روی مذاکرات و روند پیشرفت آن معطوف شده که با اعلام برخی اخبار مثبت و ابراز خوش بینی به حل این موضوع و آغاز رفع تحریم ها از صنایع نفتی ، بانکی و خودرویی ، سهام بانک ها، خودرو یی ها ، حمل و نقل و لیزینگ با اقبال روبرو شده اند.

وی ادامه داد: با این اوصاف به نظر می رسد قیمت ها و شاخص بورس بین 20 تا 30 درصد افزایش یابند. البته بخشی از این افزایش ها در روزهای آخر سال گذشته شروع شده است. 

این کارشناس درباره آینده کوتاه مدت بازار سهام نیز گفت: بازار سهام در صورت اعلام توافق با برخی رفتارهای هیجانی همراه خواهد شد اما بعد از طی دوره ایی ، باید شرایط بازار و صنایع و متغیرهای مهمی چون بودجه دولت و نرخ ارز و آثار رفع تحریم ها بر اقتصاد کشور کارشناسی شود. بنابراین توصیه می شود سهامداران با پرهیز از رفتارهای هیجانی، اقدام به بررسی کارشناسی مسائل کنند.

میرمعینی با اشاره به مواضع وزیر اقتصاد در مورد آماده بودن بازار سرمایه برای مواجه با موج ورود سرمایه ها ، ادامه داد: در این میان به سازمان بورس هم پیشنهاد می شود اولا" با عرضه اولیه سهام شرکت های ارزنده با قیمت های مناسب آماده جذب سرمایه های تازه نفس به بازار باشد. دوما" با راه اندازی ابزارها و صندوق های سرمایه گذاری با مدیریت شرکت های کارگزاری و سرمایه گذاری و تامین سرمایه ها ، زمینه ورود سرمایه داران کم ریسک را فراهم کند.

وی در خاتمه گفت : با این اوصاف به نظر می رسد شرایط سال جاری بازار سرمایه نسبت به سال گذشته بهتر شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ