کد خبر: ۱۰۶۹۶۹
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۸/۱۷

نتایج انتخابات آمریکا مشخص شد

نتایج انتخابات آمریکا مشخص شد

نتایج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نشان می‌دهد دموکرات‌ها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند در حالی که جمهوری خواهان موفق به حفظ اکثریت در مجلس سنا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز،نتایج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نشان می‌دهد دموکرات‌ها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند. این در حالی است که جمهوری خواهان موفق به حفظ اکثریت در مجلس سنا شده‌اند.

شماری از نامزدهای حزب دموکرات در ایالت های ویرجینیا، مین، پنسیلوانیا، تگزاس، مینسوتا موفق شده اند نمایندگان کنونی جمهوری خواه در مجلس نمایندگان را شکست دهند. دموکرات ها تاکنون ۲۲۲ کرسی مجلس نمایندگان را تصاحب کرده اند. این در حالی است که جمهوری خواهان ۱۹۹ کرسی به دست آورده اند.

در مقابل جمهوری خواهان تاکنون با پیروزی در انتخابات مجلس سنا در ایالت های تنسی، تگزاس، میسوری، ایندیانا و داکاتوی شمالی موفق به حفظ اکثریت در مجلس سنا شدند. جمهوری خواهان در مجلس سنا دست کم ۵۱ کرسی در برابر ۴۵ کرسی دموکرات ها خواهند داشت. هنوز تکلیف چهار کرسی مشخص نشده است.

نانسی پلوسی رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان به احتمال زیاد با پیروزی اکثریت نامزدهای این حزب در انتخابات مجلس نمایندگان بار دیگر پس از هشت سال به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب خواهد شد. نانسی پلوسی پیش از این از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ رئیس مجلس نمایندگان بود.

وی اولین زنی است که در تاریخ ایالات متحده به ریاست مجلس نمایندگان رسیده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ