کد خبر: ۱۰۷۰۰۰
۱۰:۶ - ۱۳۹۷/۸/۱۹

پیشنهاد جدید مالیاتی فعالان اقتصادی از زبان نایب رئیس اتاق بازرگانی

پیشنهاد جدید مالیاتی فعالان اقتصادی از زبان نایب رئیس اتاق بازرگانی

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با در نظر گرفتن شرایط فعلی اقتصاد، پیشنهاد جدید مالیاتی برای فعالان اقتصادی مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین سلاح‌ورزی با بیان اینکه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های تاب‌آوری اقتصاد باید با در نظر گرفتن مجموعه شرایط حاکم بر اقتصاد کلان، تصمیم‌گیری کرد به مهر گفت: در شرایط کنونی که پوشش نظام مالیاتی افزایش پیدا کرده، وقت آن رسیده که دولت به دنبال اعمال نظام مالیات ستانی بهینه باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل برای تقویت انگیزه مودیان مالیاتی در جهت پرداخت مالیات و در راستای ایجاد شفافیت نسبت به چگونگی هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی، حتما باید درآمدهای حاصل از منابع جدید مالیاتی به مخارج تعریف‌شده و مشخص، اختصاص پیدا کند.

این مقام مسئول افزود: منابع درآمدی جدید مالیاتی باید به نحوی هزینه شود که امکان نظارت عمومی و پایش چگونگی هزینه‌کرد این درآمدهای جدید فراهم شود. به همین دلیل بهتر است سازمان امور مالیاتی همانند سال ۹۵، در راستای توسعه اعتماد بر مبنای نظام پذیرش اظهارنامه‌های ارایه شده توسط شرکت‌های تولیدی عمل کرد.
 
سلاح‌ورزی ادامه داد: به منظور کاهش اختلال در فعالیت بنگاههای تولیدی ، لازم است مالیات بر مصرف و مالیات بر مجموع درآمد بخش های جامعه به عنوان پایه اصلی نظام مالیاتی شناخته شده و مالیات بر شرکت ها تعدیل شود. در شرایط فعلی و به منظور تقویت توان تولید و حفظ اشتغال موجود، باید برنامه های حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط و طرح استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش و مالیات بر مصرف در نظر گرفته شود.
 
انتهای پیام
 
 
 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ