کد خبر: ۱۰۷۰۳۳
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۸/۱۹

ارتقا جایگاه بورس کالا در اقتصاد با همکاری بانک ها
معاون ایمیدرو مطرح کرد:

ارتقا جایگاه بورس کالا در اقتصاد با همکاری بانک ها

معاون ایمیدرو گفت: اگر بورس کالا با همکاری بانک ها شرایطی برای رسیدن آسان نقدینگی به سمت تولید ایجاد کند،جایگاه آن در اقتصاد عمیق تر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، اردشیر سعدمحمدی با اشاره به ارتقای نقش و جایگاه بورس کالا در اقتصاد ملی در آینده گفت: بورس کالا بازاری قانونمند است که طی ۱۱سال فعالیت توانسته با ایجاد فرایند های هدفمند، فرصت های مناسبی را در اختیار صنعتگران قرار دهد.

وی افزود: ایجاد شفافیت در روند کشف  قیمت ها و همچنین نحوه دادوستد محصولات از جمله مزایای بورس کالا در این سال ها بوده به طوری که این بورس با فراهم کردن سیستم های عملیاتی برای بنگاه ها و واحدهای تولیدی باعث شده تا آنها به طور مستقیم با مشتریان در یک مکان مشخص ارتباط پیدا کنند و این مهم به شفافیت اقتصادی کمک کرده است.

این عضو هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: بورس کالا نیاز دارد طبق شرایط روز و تکنیک های بازارهای مالی دنیا در مسیر پیشرفت قرار گیرد که توسعه ابزارهای مالی و ارائه خدمات متنوع به صنایع نیز در همین راستا در جریان است، امیدوارم این بورس در ادامه راه بتواند همسو با روش های نوین دنیا بازار کالا را دچار تحولات بیشتری کند. 

سعدمحمدی با بیان اینکه بورس کالا در آغاز مسیری طولانی قرار دارد،گفت: با وجود همه خدماتی که بورس کالا به اقتصاد داشته، برای رسیدن به بلوغ کامل راه زیادی در پیش دارد تا به بورس مرجع در سطح بین المللی تبدیل شود.بورس کالا طی سال های گذشته با طراحی ابزارهای نوین مالی توانسته به تأمین مالی صنایع کمک کند اما با توجه به مشکلات نقدینگی که وجود دارد، حجم این تامین مالی ها از بورس کالا باید افزایش یابد.

وی افزود: به نظر می رسد بورس کالا باید در ارتباطی که با بانک ها برقرار می کند، شرایط آسانی را به لحاظ عملیاتی و رسیدن نقدینگی به تولید فراهم کند که در این صورت می تواند جایگاه عمیق تر و مهمتری را در اقتصاد داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ