کد خبر: ۱۰۷۰۵۰
۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۸/۲۰

زمان بررسیCFT در مجلس مشخص شد/ امیدوار به رفع ایرادات شورای نگهبان

زمان بررسیCFT در مجلس مشخص شد/ امیدوار به رفع ایرادات شورای نگهبان

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعلام زمان دستور کار قرار گرفتن لایحه CFT در مجلس گفت: ایرادات در حضور نماینده شورای نگهبان بررسی و رفع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حشمت الله فلاحت‌پیشه در توضیح فرایند بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خانه ملت گفت: لایحه CFT را به عنوان دستور کار اصلی کمیسیون امنیت ملی مجلس در 27 آبان ماه قرار دادیم، البته چند انتخابات مربوط به ناظرین در دقایق نخست جلسه برگزار و بلافاصله وارد بحث لایحه CFT خواهیم شد.

وی افزود: در این مدت به همه دستگاه‌هایی که درباره لایحه مذکور بحث و نظری داشتند و در طول ایام بررسی لایحه CFT در کمیسیون امنیت ملی مجلس حاضر شدند، نامه‌ای را به ضمیمه ایرادات شورای نگهبان ارسال و از آنها نظر مشورتی خواستم.علاوه بر این از احمد جنتی درخواست شده تا نماینده شورای نگهبان را به جلسه معرفی کنند تا در حضور وی ایرادات گرفته شده به لایحه CFT مورد بررسی قرار گیرد البته اگر نماینده شورای نگهبان این ماموریت را داشته باشد، وارد بررسی ایرادات به صورت جزئی خواهیم شد.

این نماینده مجلس گفت: برخی از نمایندگان کمیسیون اذعان دارند شورای نگهبان با توجه به توضیح کلی بعد از ذکر 22 ایراد، این لایحه را رد کرده بنابراین در جلسه هفته آتی این موضوع را هم بررسی خواهیم کرد، علاوه بر این 22 ایراد را بند به بند بررسی خواهیم کرد لذا امکان دارد این جلسه از لحاظ زمانی تمدید شود حتی ممکن است روزهای دیگری هم به ادامه بررسی ایرادات لایحه اختصاص دهیم.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: از این رو احتمالات گوناگونی اعم از رد لایحه، اصلاح بخشی از ایرادات و اصرار بر ماندن برخی بندها و غیره درباره نتیجه بررسی رفع ایرادات لایحه CFT وجود دارد. برخی افراد پیشنهاد بررسی لایحه CFT به صورت علنی و با حضور خبرنگاران را مطرح کردند تا مردم در جریان بررسی همه ایرادات شورای نگهبان قرار گیرند، هرچند با این پیشنهاد موافقت کردم اما بعید به نظر می‌رسد که هیات رئیسه کمیسیون با این پیشنهاد موافقت کنند.

وی گفت: ارسال نامه به شورای نگهبان برای تعیین تکلیف نظر آنها در مورد رد کل لایحه CFT با توجه به توضیحات پایانی یا رفع ایرادات به لحاظ قانونی نیاز نیست، در واقع شورای نگهبان نظر  را ارایه کرده و نماینده شورای نگهبان با حضور در کمیسیون می‌تواند نظر شورا را برای نمایندگان تبیین کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ