کد خبر: ۱۰۷۰۷۴
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۸/۲۰

گزارش مرکز آمار از آخرین تغییرات تورم برای 10 دهک

گزارش مرکز آمار از آخرین تغییرات تورم برای 10 دهک

مرکز آمار ایران اعلام کرد شاخص کل تورم نقطه‌ای در مهر ماه با ۷.۱ درصد رشد نسبت به ماه قبل از آن به ۳۲.۸ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، شاخص کل تورم نقطه ای شهریور ۲۵.۷ درصد بوده که در پایان مهر با ۷.۱  رشد به ۳۲.۸ درصد رسیده است.

این آمار برای دهک اول ۲۴.۱ بوده که در مهر ماه با افزایش ۸.۵ درصدی به ۳۲.۶ درصد رسید که پایین ترین رقم تورم نقطه ای اعلام شده در بین سایر دهک ها است.

این شاخص برای دهک دوم در مهرماه ۳۳.۷ درصد بوده که حاکی از رشدی ۸.۵ درصدی است. برای دهک سوم جمعیتی نیز که در مهرماه ۳۳.۷ درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن ۸.۳ درصد افزایش نشان می دهد. 

اما برای دهک چهارم جمعیتی براساس این آمار در مهرماه به رقم ۳۳.۶ درصد رسیده که نسبت به شهریور ماه ۸.۱ درصد افزایش یافته است. با این حال، این رقم برای دهک پنجم در مهر ماه ۳۳.۴ درصد اعلام شده که نسبت به رقم ۲۵.۵ درصد شهریور ماه ۷.۹ درصد رشد داشته است.

تورم نقطه ای برای دهک ششم در شهریور ۲۵.۷ درصد بود که پایان مهر به ۳۳.۴ درصد رسیده است. این رقم برای دهک هفتم در شهریور ماه ۲۶.۵ درصد بود که در مهر ماه با ۷.۶ رشد به ۳۴.۱ درصد رسید. تورم نقطه ای برای دهک هشتم نیز در مهر ماه ۳۴.۱ اعلام شده که این رقم در ماه قبل از آن ۲۶.۸ درصد بوده است.

این تورم برای دهک نهم درحالی که در شهریور ماه ۲۷.۷ درصد بود، در مهر ماه به ۳۴.۳ درصد رسیده است.

اما بالاترین رقم مربوط به دهک دهم است. در حالی که این رقم در شهریور ماه برای این دهک ۲۹.۶ درصد بوده، در مهربا ۵.۷ درصد رشد به ۳۵.۳ درصد رسیده است. بر این اساس تفاوت بین دهک اول و  دهک دهم ۲.۷ درصد است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ