کد خبر: ۱۰۷۱۱۵
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۸/۲۱

برآورد سه تحلیل گر آمریکایی از اثر تحریم ایران

برآورد سه تحلیل گر آمریکایی از اثر تحریم ایران

سه تحلیل گر آمریکایی اعلام کردند تحریم هایی که دولت ترامپ به امید فلج کردن اقتصاد ایران اعمال کرده شاید موثر باشند اما راه هایی برای برون رفت از آنها وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رادیو آمریکا، دان واگر کارشناس تحریم در موسسه لکسیز نکسیز ریسک سولوشنز با اشاره به تحریم هایی که دولت ترامپ علیه صنایع نفت، بانکداری و کشتیرانی اعمال کرد، گفت: طبق روالی که از دیرباز وجود دارد، همیشه راه های آشکار و پنهانی برای اجتناب از تحریم ها و دور زدن آنها وجود دارد.

وی افزود: شبکه عریض و طویل از افرادی که در خارج زندگی می کنند، به شرکت فروش قطعات هواپیما و موتور آن مراجعه می کنند، این قطعات را خریداری و وانمود می کنند می خواهند این کالاها را برای کسی و کشوری بفرستند که مجاز به انجام این کار است. زمانی که این کالاها به این کشور برسند، از آنجا به ایران منتقل می شوند.

پیتر هارل عضو اندیشکده مرکز امنیت آمریکای نو نیز معتقد است فایق آمدن برتحریم های نفتی مهارت می خواهد زیرا نفت خام باید با تانکرهای بزرگ در آب های آزاد جابجا شود. با این حال، ایران در دوره تحریم های گذشته راه هایی برای حل این مساله یافته بود.شاهد بودیم که ایران سیستم ردیابی نفتکش ها را خاموش کرده و مسیرهای سخت و دشوار دریایی طی می کردند. آنها پرچم و نام را عوض می کنند.تاکتیک هایی که کشتی می تواند مبدا را پنهان کند البته با کمک ماهواره ها، ردیابی نفتکش ها راحت تر شده است.

وی افزود: ریسک کردن کشورهایی مانند چین که به وارد کردن نفت از ایران نیاز دارند، ممکن است دسترسی آنها به بازارهای آمریکا را کاهش دهد و در نتیجه، می توانند از شرکت ها و یا بانک های کوچک برای انجام معامله استفاده کنند.

الیزابت روزنبرگ از دست اندرکاران سابق تحریم ها در وزارت خزانه داری آمریکا گفت: دولت آمریکا به منظور پی بردن به معاملات نفتی ایران، تعاملات مالی در سراسر دنیا را زیرنظر می گیرد. این کار کمک می کند تا هر شرکت یا هر کشوری که با ایرانی ها داد و ستد دارد، شناسایی و جریمه شود. این شامل پالایشگاه ها، شرکت های حمل و نقل دریایی، خطوط کشتیرانی هم می شود.

بنابراین گزارش،کارشناسان و ناظران منطقه ای و بین المللی تاکید دارند آمریکا هرگز قادر نیست خرید نفت از ایران را با اعمال تحریم ها به صفر برساند و حتی وزیر نفت سعودی اعتراف کرده عربستان قادر نیست با افزایش صادرات مانع افزایش بهای نفت در بازار جهانی شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ