کد خبر: ۱۰۷۱۱۷
۱۴:۸ - ۱۳۹۷/۸/۲۱

چاره اندیشی وزارت بهداشت برای صادرات داروهای سفارشی
رییس هیات‌مدیره صنایع داروهای انسانی مطرح کرد:

چاره اندیشی وزارت بهداشت برای صادرات داروهای سفارشی

رییس هیات مدیره انجمن صنایع داروهای انسانی با اشاره به ممنوعیت صادرات هر نوع دارو بدون مجوز سازمان غذا و دارو گفت: ممنوعیت صادرات نباید مشمول تعهد شرکت‌های داخلی به خارجی ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس کبریایی‌زاده در خصوص ممنوعیت صادرات هر نوع دارو و تجهیزات پزشکی بدون مجوز سازمان غذا و دارو به ایسنا گفت: صادرات دارو در مواردی که نیاز تامین شده باشد، منعی ندارد و در حال حاضر نیز صادرات دارو در بخش‌هایی که این نیاز رفع شده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اما در مواردی که نیاز وجود دارد ناچار به ممنوعیت صادرات هستیم و این مساله نیز طبیعی و سیاستی است که تمام کشورها دنبال می‌کنند.ممنوعیت صادرات نباید مشمول مواردی باشد که شرکت‌های داخلی به طرف‌های خارجی تعهد داده‌اند به طور مثال می‌توان به تولیداتی اشاره کرد که دارو با برچسب روسی تولید شده و امکان عرضه در بازار ایران را ندارد. در چنین مواردی نیز با ممنوعیت صادرات مواجه شده‌ایم و باید وزارت بهداشت در مورد این موارد خاص چاره‌اندیشی کند.

کبریایی‌زاده افزود: پیش از این نیز امکان صادرات بدون مجوز از سازمان غذا و دارو وجود نداشت و طبیعی است که با وجود شرایط فعلی باید کنترل‌های بیشتری مدنظر قرار گیرد.داروهای تولید داخل به دلیل اینکه تنوع تولیدکننده وجود دارد، کمتر دچار کمبود می‌شوند چرا که هر دارویی چندین تولیدکننده دارد و اگر یک شرکت نتواند کار را پیش ببرد و به موقع محصول را عرضه کند، سایر تولید کنندگان بازار را تامین می‌کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ