کد خبر: ۱۰۷۱۲۷
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۸/۲۱

عملیات مرحله سوم بزرگترین پالایشگاه پایان یافت/ افزایش تولید بنزین

عملیات مرحله سوم بزرگترین پالایشگاه پایان یافت/ افزایش تولید بنزین

عملیات ساخت فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با نصب برج تقطیر ۷۰۰ تنی به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا پایان ‌یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، برج تقطیر ۷۰۰ تنی فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با ارتفاع ۶۹ متر و به قطر ۱۱ متر به شیوه نامتعارف تاندوم‌لیفت نامتقارن و با استفاده همزمان از سه جرثقیل ۱۲۵۰، ۷۰۰ و ۶۰۰ تنی با موفقیت نصب شد.

این سطح از نصب برج‌های تقطیر در این پالایشگاه برای سومین بار توسط جهادگران مدیریت نصب تجهیزات سنگین گروه تخصصی نوح انجام شد که در شرایط تحریم، امری خطیر و جهادی محسوب می‌شود.

با نصب این برج، عملیات ساخت فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس پایان ‌یافت و با راه‌اندازی آن، تولید بنزین روزانه ۱۲ میلیون لیتر افزایش یافته و از ۲۴ میلیون لیتر در روز به ۳۶ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

بنابراین گزارش، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نخستین پالایشگاه طراحی‌شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت پالایش ۳۶۰ هزار بشکه در روز در قالب سه فاز ۱۲۰ هزار بشکه‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در حال احداث است و فاز اول و دوم آن به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ