کد خبر: ۱۰۷۱۵۴
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۸/۲۲

3 مانع اصلی فروش 630 شرکت دولتی و افزایش سهم بخش خصوصی و تهمت ها
رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:

3 مانع اصلی فروش 630 شرکت دولتی و افزایش سهم بخش خصوصی و تهمت ها

رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام سه مانع اصلی در واگذاری 630 شرکت دولتی گفت: در دولت دوازدهم سهم بخش خصوصی به 100 درصد رسید اما فحش ها و تهمت‌های بیشتری هم مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه واگذاری شرکت ها و بنگاه ها باعث افزایش سطح اشتغال شده گفت: طی 12 سال بیش از 100 میلیارد دلار سهم واگذار شده که اکثرا" بیشتر بورسی­ و مدیریتی بودند.

وی ادامه داد: دراین میان و تا ابتدای دولت یازدهم، 18 درصد واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی رسید، ولی از نیمه دوم 92 تا انتهای دولت یازدهم سهم بخش خصوصی به 67 درصد و در دولت دوازدهم به 100 درصد رسید. با این وجود فحش ها و تهمت‌های بیشتری هم مطرح شده است.

این مقام مسئول با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر واگذاری همه بنگاه های دولتی و خصوصی از جمله بانک ها و صندوق ها­،افزود: از موانع واگذاری عدم توانمندی بخش خصوصی در خرید برخی بنگاه ها است.­ علاوه براین 200 بنگاه از 630 بنگاه حاضر در فهرست واگذاری شامل شرکت های توزیع برق، تولید برق، آب و گاز جزء دریافت کنندگان یارانه از دولت هستند که امکان واگذاری ندارند.

پوری حسینی ادامه داد: همچنین بعضی بنگاه‌های دولتی و شبه دولتی، نیازمند اصلاح ساختار هستند.

به گفته وی با این اوصاف نباید مردم را ترساند که واگذاری شرکت ها و بنگاه ها باعث کاهش اشتغال شده است.­

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ