کد خبر: ۱۰۷۱۹۱
۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۸/۲۳

علت اصلی برگشت امروز بازار و روند نزولی قیمت ها / بازهم پای نفت درمیان است
یک کارگزاری اعلام کرد:

علت اصلی برگشت امروز بازار و روند نزولی قیمت ها / بازهم پای نفت درمیان است

در نیم ساعت اول معاملات امروز ، قیمت سهام اکثر شرکت های بزرگ و متوسط منفی و منجر به ریزش شاخص شد علت اصلی این روند از سوی یک کارگزاری تحلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با آغاز معاملات آخرین روز کاری بورس در هفته جاری ، قیمت سهام اکثر شرکت های بزرگ به دلیل فشار عرضه ، با روند نزولی و صف فروش روبرو شد تا شاخص با ریزش بیش از هزار واحدی ، بار دیگر در مدار منفی قرار گیرد.

در این رابطه درحالی پالایشگاه های اصفهان، تبریز و تهران، مپنا ، تاپیکو، پترول ، بانک ملت ، بانک صادرات ، سرمایه گذاری غدیر و پارسان با اثر منفی 188 تا 50 واحدی بیشترین نقش را دارند که کارگزاری آبان درباره علت اصلی برگشت بازار و سیر نزولی قیمت ها اعلام کرد بازار با فشار عرضه در اکثر گروه ها مواجه است و عمده ترین دلیل جو منفی بازار، افت شدید دیروز قیمت نفت است.

حجم بالای وابستگی بسیاری از صنایع به قیمت نفت باعث شده تا قیمت گروه های وابسته افت کرده و همین موضوع مجددا جو منفی در کلیت بازار را به دنبال داشته است.

براساس این گزارش، روز گذشته قیمت نفت به دلیل دو عامل افزایش در عرضه و نگرانی در خصوص کاهش سرعت رشد اقتصادی، بیش از 7 درصد کاهش داشت و بیش از یک چهارم ارزش اوایل اکتبر را از دست داد که یکی از بزرگترین افت های قیمتی نفت از زمان سقوط قیمت ها در سال 2014 است.

طبق گزارش جدید اداره اطلاعات انرژی،‌ انتظار می رود تولید نفت خام آمریکا از هفت حوزه اصلی نفت شل به رکورد 7.94 میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر برسد. این حجم از تولید به افزایش کل تولید نفت آمریکا و رسیدن آن به رکورد 11.6 میلیون بشکه در روز کمک خواهد کرد و آمریکا را به بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان تبدیل خواهد کرد. به طوریکه روسیه و عربستان را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

اکثر تحلیگران انتظار دارند تولید آمریکا به حدود 12 میلیون بشکه در روز در نیمه اول 2019 برسد.  داده های گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا 7.8 میلیون بشکه در هفته منتهی به 2 نوامبر افزایش داشته و به 432 میلیون بشکه رسیده است. این افزایش در ذخایر با توجه به کاهش تولید پالایشگاه ها رخ داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ