کد خبر: ۱۰۷۱۹۳
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۸/۲۳

شاید عرضه اولیه شنبه لغو شود / توضیحاتی درباره بندهای مهم حسابرس
در گفت وگوی بورس پرس با رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی:

شاید عرضه اولیه شنبه لغو شود / توضیحاتی درباره بندهای مهم حسابرس "کگهر"

رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی با اعلام نکاتی در مورد بندهای مهم حسابرس سنگ آهن گهر زمین گفت: گزارش عملکرد 9 ماهه شرکت باید منتشر شود در غیر این صورت عرضه اولیه "کگهر" لغو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی طبق اعلام قبلی ، شنبه آینده 5 درصد از سهام سنگ آهن گهر زمین در فرابورس عرضه اولیه می شود که در صورت های مالی 6 ماهه این شرکت 1.23 هزار میلیارد تومانی ابهاماتی از سوی حسابرس مطرح بوده و هر چند توضیحاتی از سوی شرکت اعلام شده اما همچنان برخی موارد مبهم برطرف نشده است.

از سوی دیگر "کگهر" صورت های مالی 9 ماهه و عملکرد ماهانه مهر را در کدال منتشر نکرده تا زمزمه لغو عرضه اولیه سهام این شرکت شنیده شود.

در این رابطه صابر جعفروند آذر رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی به بورس پرس توضیح داد: سازمان بورس حداکثر تلاش و پیگیری های لازم برای دریافت اطلاعات کامل شرکت ها مخصوصا" شرکت های آماده عرضه اولیه کرده و منتشر می کند تا ضمن عدم قضاوت، در اختیار سهامداران قرار گیرد و هر فردی براساس درجه ریسک ، تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: در مورد بندهای مهم حسابرس سنگ آهن گهر زمین هم اطلاعات مورد نیاز از ناشر دریافت و در چند محل منعکس و حتی در 19 صفحه توضیحاتی داده شد اما برخی نکات باقی مانده که مانع از عرضه اولیه سهام آن نمی شود. در این میان باید گزارش عملکرد 9 ماهه تا قبل از روز عرضه ، منتشر شود در غیر این صورت عرضه اولیه "کگهر" لغو خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طبق وعده مدیران شرکت ، اطلاعات تکمیلی به زودی در کدال منتشر خواهد شد در مورد اعتقاد برخی فعالان به گران بودن قیمت گذاری سهام این شرکت هم به بورس پرس توضیح داد: موضوع ارزش گذاری سهام به عهده فرابورس بوده و سازمان بورس در این حوزه نقشی ندارد.

حعفروند آذر ادامه داد: این شرکت توسط هیات پذیرش اوراق بهادار پذیرفته شده و با ارایه اطلاعات 6 ماهه حسابرسی شده ، آماده عرضه اولیه 5 درصد سهام بوده اما نکاتی در مورد عملکرد نیمه اول سال مطرح شد که سازمان بورس با اعلام ابهامات، پاسخ های شرکت را دریافت و در اختیار همگان قرار داده تا هر سرمایه گذاری در تصمیم گیری ها لحاظ کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ