کد خبر: ۱۰۷۲۱۸
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۸/۲۳

ظریف با اظهارات جنجالی درباره پولشویی به مجلس احضار شد
نماینده مجلس:

ظریف با اظهارات جنجالی درباره پولشویی به مجلس احضار شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پی اظهارات جنجالی وزیر خارجه درباره پولشویی و عدم‌ ارائه مستندات،از دعوت وی به این کمیسیون برای ارائه توضیحات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به درخواست اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی بر ارائه مستندات محمد جواد ظریف برای منفعت خیلی ها از پولشویی در ایران به تسنیم گفت: از وی دعوت شده با حضور در این کمیسیون مستنداتی درباره این ادعا به اعضای کمیسیون ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه اظهارات ظریف غیرکارشناسی‌ و غیرمستند است،افزود: باید روشنگری در حوزه پولشویی و مطلبی که ظریف مطرح کرده، صورت گیرد.در طول دوره‌ای که بنده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هستم و جلساتی را پیرامون موضوعات مختلف با ظریف داشتیم، هیچ وقت وی چنین موضوعی را در کمیسیون مطرح نکرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: به هر حال هر موضوعی در نهایت در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد، مستنداتی پیرامون آنها ارائه می‌شود و تاکنون نیز چنین موضوعی پیرامون ادعایی که ظریف مطرح کرده، در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده است.تعجب می‌کنم که ظریف به‌یک‌باره چنین موضوعی را پیرامون پولشویی مطرح می‌کند، در دنیای امروز مشخص است حدود 50 درصد از جرائم مبتنی بر پولشویی در آمریکا روی می‌دهد.

فلاحت‌پیشه گفت: حدود 30 درصد پولشویی در شرق آسیا و برخی قدرت‌های شرق آسیاست، بخش اعظمی نیز در کشورهای مختلفی است و ایران عملاً در قبال این مسائل جزو پول‌پاک‌ترین کشورهاست و حتی در دنیای امروز هیچ کشوری، حتی کشورهای معاند هم نتوانستند اتهام‌های پولشویی را علیه ایران مطرح کنند.

وی با تأکید بر اینکه  دشمنان و رقیب ایران هر از گاهی بهانه‌های غلط و واهی علیه ایران مطرح می‌کنند، گفت: اگر دشمنان و رقبا کوچکترین اسنادی در قبال ایران در حوزه پولشویی داشتند، فضایی ایجاد می‌کردند، اما تاکنون موفق به این کار نشده‌اند بنابراین در این رابطه، ایران جزو کشورهایی نیست که در زمره کشورهای فعال در حوزه پولشویی محسوب شود.

فلاحت‌پیشه افزود: موافق CFT هستم و این موافقت را نیز اعلام کرده‌ام و در بعضی موارد نیز موضع موافقی با ظریف دارم و مباحث مربوط به FATF را از منظر بهانه‌زدایی علیه ایران دنبال می‌کنم، اما معتقدم وی موضوع پولشویی گسترده در ایران را به‌عنوان بهانه برای طرف‌های غربی مطرح کرده که باید به‌طور شفاف بررسی شود.به هیچ وجه ادعای مربوط به پولشویی در ایران را قبول ندارم و قطعاً از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می‌کنیم.

بنابراین گزارش،، محمدجواد ظریف به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود در ایران خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند، حتماً آن‌قدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی، علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ