کد خبر: ۱۰۷۲۲۴
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۸/۲۳

پیشنهاد صندوق بین المللی پول برای ایجاد ارز دیجیتالی ویژه

پیشنهاد صندوق بین المللی پول برای ایجاد ارز دیجیتالی ویژه

رئیس صندوق بین المللی پول اعلام کرد: کشورها می توانند با حمایت بانک های مرکزی ارزهای دیجیتالی ویژه ایجاد و تقلب و پولشویی این نوع پول ها را کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، کریستین لاگارد در کنفرانس فین تک سنگاپور ۲۰۱۸ گفت: کشورها می توانند با ایجاد پول های دیجیتالی ویژه، تدوین قوانین و سیستم مالی مرتبط با آن، تقلب و پولشویی این نوع پول ها را کاهش دهند.بانک های مرکزی کشورها با توجه به گسترش پول های دیجیتالی در جهان و خطرات ناشی از بی ثباتی این نوع ارزها باید برای کاهش این تهدیدات تلاش کنند.

وی ادامه داد: بانک های مرکزی به پردازش معاملات می پردازند درحالی که تامین کننده های بخش های خصوصی عمدتا خدمات نوآورانه به مشتریان ارائه می دهند. پرداخت سریع ، امن و ارزان بصورت نیمه ناشناس از مزیت های ارزهای دیجیتالی است .

گزارش رسانه های منطقه ای حاکی است احتمالا پیشنهاد صندوق بین المللی پول توسط بسیاری از اپراتورهای ارز خارجی دیجیتال مورد توجه قرار گیرد زیرا بخش قابل توجهی از معاملات مالی در شرایط کنونی جهان خارج از جریان اصلی سیستم های مالی و پولی است.برخی از رسانه های معتقدند دخالت بانک مرکزی می تواند مقررات سنگین را تحمیل و باعث کند شدن معاملات مالی و افزایش هزینه ها می‌شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ