کد خبر: ۱۰۷۲۲۶
۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۸/۲۴

رایزنی دو سناتور آمریکایی برای تحریم عربستان

رایزنی دو سناتور آمریکایی برای تحریم عربستان

دو سناتور آمریکایی ضمن رد تلاش مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای تبرئه ولی‌عهد عربستان در پرونده قتل جمال خاشقچی از بررسی تحریم ریاض خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، دو سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکایی با تاکید بر نقش محمدبن سلمان در قتل جمال خاشقچی بر لزوم شدت عمل واشنگتن در قبال مسببان این قتل تاکید کردند.

لیندسی گراهام قانونگذار کنگره گفت: کار کردن با فردی ناپایدار و بی ثبات بسیار دشوار است و تا وقتی بن سلمان باشد، وضعیت درست نمی‌شود و  روابط عربستان با آمریکا و منطقه فاجعه است.

وی ادامه داد: مقامات اطلاعاتی آمریکا به نوار صوتی ترکیه درباره قتل جمال خاشقچی گوش داده‌اند ولی محتوای آن تهدیدی را متوجه محمد بن‌سلمان نمی‌کند. باور اینکه در روز قتل خاشقچی ۱۵ نفر از ریاض به استانبول پرواز کنند و تصمیم به قطعه قطعه کردن گرفته باشند و به هیچ مقامی در عربستان سعودی حرف نزده باشند، دشوار است.

به گفته گراهام، سناتورهای آمریکایی در حال رایزنی برای اعمال تحریم علیه عربستان هستند.

باب کورکر رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز از کاخ سفید خواست سناتورها درباره قتل خاشقچی و همچنین جنگ یمن جلسات توجیهی در سطوح بالا برگزار کنند و هشدار داده در صورت عدم برگزاری جلسات توجیهی ممکن است دولت آمریکا در طرح‌های پیشنهادی صحن سنا، موضوعات مرتبط با عربستان سعودی ناکام بماند.

وی درباره پرونده قتل خاشقچی گفت: قطعا بن سلمان این ماجرا را مدیریت کرده و آمریکا باید راهی برای اینکه آنها بهای این کار را بپردازند، پیدا کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ