کد خبر: ۱۰۷۲۲۷
۹:۰ - ۱۳۹۷/۸/۲۴

حمایت نماینده مجلس از اجرایFATF و اثر مثبت مالیاتی

حمایت نماینده مجلس از اجرایFATF و اثر مثبت مالیاتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به حجم فرارهای مالیاتی و نیاز کشور به کسب در آمد از محل مالیات تاکید کرد:FATF مانع فرارهای مالیاتی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید گرمابی با اشاره به فرارهای مالیاتی و تاثیر آن بر درآمد کشور،به خانه ملت گفت: در قوانین بودجه سنواتی تلاش شده است میزان وابستگی به درآمد نفتی کم شود و درآمد مالیاتی و سایر منابع دیگر افزایش یابد که سال به سال این وابستگی به نفت کم شده و  میزان درآمد مالیاتی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد :در دریافت درآمد مالیاتی خلاءهایی وجود دارد، یکی از این دلایل خلاء سیستم مالیاتی است، دولت به دنبال سیستم الکترونیکی است که باید هر چه زودتر اجرایی شود، البته اغلب سازمان ها سیستم الکترونیکی داخلی دارند اما به هم متصل نیستند. 

 این مقام مسئول، با اشاره به لایحه FATF و تاثیر آن بر درآمدهای مالیاتی،توضیح داد: چنین لوایحی می توانند در فرآیند درآمدی کشور تاثیر مثبتی داشته باشند زیرا با شفافیت میزان درآمد هر بنگاه اقتصادی مشخص می شود، اگر فرآیند این لایحه طی شود از میزان فرار مالیاتی کشور کم می شود. 

 وی بااشاره به معافیت های مالیاتی،اعلام کرد: باید در قانون مالیاتی کشور بازنگری شود و در معافیت های مالیاتی تجدید نظر صورت گیرد، در شرایط کنونی باید به نحوی دیگر برای تامین بودجه اقدام کرد، با به صفر رساندن معافیت های مالیاتی اتکای ما به درآمد نفتی کم می شود.   

 این عضو مجلس با تاکید براینکه باید درآمد مالیاتی کشور افزایش یابد، توضیح داد: از فرصت تحریمی باید برای افزایش درآمد مالیاتی و کاهش اتکا به نفت استفاده کنیم، البته به این معنا نیست که میزان دریافت مالیات را افزایش دهیم بلکه باید چتر مالیاتی گسترده شود. 

وی بیان داشت: فرار مالیاتی در بخش هایی شکل می گیرد که دفتر مالیاتی ندارد و میزان درآمدشان مشخص نیست، بنابراین با شناسایی این افراد و افزایش مودیان مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی می توان میزان درآمد مالیاتی کشور 30 تا 40 درصد افزایش داد. 

 گرمابی تاکید کرد: اگر در شرایط اقتصادی میزان مالیات بخش تولیدی را کاهش دهیم و جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود، میزان درآمد کشور از مالیات افزایش پیدا می کند و می تواند به شرایط فعلی کشور کمک کند. دربودجه سال 97 میزان اتکا به درآمد مالیاتی به 60 درصد رسید و باقی بودجه به درآمد نفتی اتکا پیدا کرد، البته برای برآورد دقیق تر،باید قیمت نفت را که مدام در حال تغییر است را نیز در نظر گرفت اما با چنین دیدگاهی قانون بودجه تنظیم شده بود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: اگر سیستم های الکترونیکی سازمان ها به یکدیگر متصل شوند و درنهایت سازمان مالیاتی بتواند از این اطلاعات استفاده کند، قطعا می توان جلوی فرارهای مالیاتی را گرفت.


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ