کد خبر: ۱۰۷۲۳۷
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۸/۲۴

جدیدترین آمار بیکاری در ایران / بیشترین و کمترین استان ها

جدیدترین آمار بیکاری در ایران / بیشترین و کمترین استان ها

جدیدترین آمار بیکاری در ایران منتشر و طی آن مشخص شد بالاترین نرخ بیکاری در سال ۹۷ متعلق به کرمانشاه با ۱۶.۴ درصد و پایین ترین به همدان با ۶.۵ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران جدیدترین آمار بیکاری را اعلام کرد و گزارش داد بالاترین نرخ بیکاری در سال 97 متعلق به کرمانشاه با نرخ 16.4 درصد و پایین ترین نرخ بیکاری در سال 97 متعلق به همدان با 6.5 درصد است که بررسی شکاف مطلق در نرخ بیکاری طی سال های 90 تا 97 نشان می دهد که بیشترین شکاف در بین استان های کشور مربوط به سال 95 با 14.7 واحد درصد بوده است. 

روند نرخ بیکاری در سال های مورد بررسی نشان می دهد نرخ مزبور در سال 95، با 12.4 درصد بالاترین میزان را در کشور داشته است. این در حالی است که در همین سال 13استان ،یعنی 42 درصد از استان ها دارای نرخ بیکاری بالاتر از نرخ بیکاری مربوط به کل کشور بوده اند.

سال 94 ، استان هایی که دارای نرخ بیکاری بالاتر از نرخ بیکاری مربوط به کل کشور بوده اند. بیشترین سهم معادل 61 درصد  را به خود اختصاص داده اند.  از سوی دیگر در سال های 91 و96 استان هایی که دارای نرخ بیکاری، از نرخ بیکاری مربوط به کل کشور بوده اند. کمترین سهم یعنی 39.0 درصد را داشته اند.   

کمترین نرخ بیکاری در سال های مورد بررسی مربوط به سال 92 با 10.4درصد بوده که در سال مذکور 48 درصد از استان ها دارای نرخ بیکاری بالاتر از نرخ بیکاری کشور بوده اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ