کد خبر: ۱۰۷۲۵۳
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۸/۲۵

افزایش 1000 مگاواتی ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی تا پایان سال
معاون وزیر نیرو خبر داد:

افزایش 1000 مگاواتی ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی تا پایان سال

معاون وزیر نیرو از افزایش ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی تا پایان سال جاری به ۱۰۰۰ مگاوات خبر داد و گفت: این ظرفیت تا پایان دولت دوازدهم به ۴۰۰۰ مگاوات می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به‌ نقل از ایسنا،همایون حائری گفت: با جذب بخش خصوصی و همراهی مسئولان، ظرفیت تولید برق خورشیدی تا پایان دولت دوازدهم به ۴۰۰۰ مگاوات می رسد.

وی ادامه داد: رویکرد صنعت برق در تولید استفاده از انرژی‌های نو و افزایش ظرفیت دو برابری نسبت به قبل است، چراکه تا پایان سال ۹۵ ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی به میزان ۲۵۰ مگاوات و در سال ۹۶ این عدد به ۵۰۰ مگاوات رسید و تا پایان سال جاری نیز تا ۱۰۰۰ مگاوات خواهد رسید. 

حائری افزود: نیروگاه‌های اتمی، آبی، بادی و خورشیدی از ظرفیت‌های مهم در تولید انرژی‌های پاک است و بخش بخار سیکل ترکیبی نیز یکی دیگر از بخش‌ها است که سالانه ۳۵ میلیارد کیلو وات ساعت از بخش بخار سیکل ترکیبی استفاده می‌شود.  انرژی‌های پاک سهم ۲۱ درصدی در تولید برق دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید این عدد به ۳۰ درصد برسد ، برای این مهم نیز برنامه‌های زیادی در نظر گرفته شده و به نظر می‌رسد دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه تجدیدپذیرها و حمایت از بخش خصوصی در این حوزه دارد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ