کد خبر: ۱۰۷۲۵۵
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۸/۲۵

رئیس گروه اقدام بانک های اروپایی را به همکاری با ایران تهدید کرد

رئیس گروه اقدام بانک های اروپایی را به همکاری با ایران تهدید کرد

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی را در زمینه همکاری با ساز و کار مالی اتحادیه اروپا تهدید کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ اروپایی همواره بازار آمریکا را به بازار ایران ترجیح می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز،برایان هوک خطاب به مقام‌های اروپایی در زمینه سازو کار مالی برای تجارت با ایران گفت: اقدامات آن‌ها در حکم ارسال سیگنال نامناسب در زمان نامناسب است.شرکت‌های بزرگ اروپایی همواره بازار آمریکا را به بازار ایران ترجیح می‌دهند.

وی افزود: معافیت‌های صادر شده برای تداوم واردات نفت از ایران را مورد به مورد بررسی کردیم و نیازهای خاص دوستان و شرکای را لحاظ قرار دادیم.اطمینان حاصل کردیم وضع تحریم‌ها موجب افزایش قیمت نفت نشود.

بنابراین گزارش،هم اکنون اتحادیه اروپا در حال بررسی طرح‌های مختلفی از جمله همکاری مستقیم بانک های مرکزی کشورهای اروپایی با ایران و نیز تدارک یک ساز و کار مالی ویژه (SPV) است که تضمینی بر تداوم فعالیت های بانکی و تجاری خواهد بود.اروپا با اجرای قانون مسدودسازی تحریم‌ها همزمان گامی در حمایت از شرکت های کوچک و متوسط برداشته و این شرکت ها به موجب این قانون، مشمول تحریم های آمریکا قرار نخواهند گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ