کد خبر: ۱۰۷۲۵۸
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۸/۲۵

راننده کامیون حادثه تصادف مدیرعامل تامین اجتماعی بازداشت شد
بنابراعلام رییس پلیس راهور ناجا:

راننده کامیون حادثه تصادف مدیرعامل تامین اجتماعی بازداشت شد

رییس پلیس راهور ناجا از بازداشت راننده کامیون حادثه تصادف مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به‌ نقل از ‌ایسنا، تقی مهری در تشریح جزئیات حادثه رانندگی گلستان و فوت مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی گفت‌: مرحوم نوربخش و تاج‌الدین در راه خدمتگزاری به مردم دچار سانحه شدند. حادثه‌ای که به وقوع پیوست بسیار تلخ بود. روز گذشته از نزدیک از صحنه تصادف بازدیدی داشتم. متاسفانه در استان گلستان تعدادی نقاط حادثه خیز وجود دارد. تقاطع‌هایی که در سطح جاده اصلی استان گلستان وجود دارد و دچار مشکلات هندسی هستند.

وی ادامه‌ داد: با پیگیری‌هایی که از گذشته در جلسات متعدد و به صورت مکاتبات گسترده انجام شده مشکل برخی از این نقاط مرتفع شده که امیدواریم با برنامه‌ریزی هایی که در آینده صورت می‌گیرد، مشکلات این نقاط حادثه خیز باقی‌ مانده نیز بر طرف شود.بی تردید مردم گلستان نیازمند خدمت بیشتری هستند.

این مقام مسئول درخصوص علت وقوع این حادثه گفت‌: کارشناسان در حال‌ بررسی هستند، اما در حوادث معمولا جاده ، راننده و وسایط نقلیه مورد بررسی قرار می‌گیرند. به ‌این‌ ترتیب در این حادثه نیز کارشناسان هم از نظر فنی و هم از نظر راه موضوع را مورد بررسی قرار خواهند تا نتیجه‌ قطعی پس از مشخص شدن به اطلاع عموم برسد.

مهری درباره حضور گروه های پلیس راهور در هنگام تردد مسئولان در سطح جاده‌ها گفت‌: در استان گلستان تعداد نقاط حادثه خیز وجود دارد و مقدور نیست که برای همه این نقاط حضور پلیس امکان پذیر باشد. قطعا تردد مسئولان اگر برنامه‌ریزی شده باشد و به پلیس نیز اعلام شود نسبت به کنترل ترافیک رفت و آمد آنها اقدام خواهد شد. برای بستن جاده وضعیت فوق‌العاده‌ای وجود دارد که باید از قبل نسبت به آن برنامه‌ریزی شده باشد.

وی با اشاره به  وجود نقاط حادثه خیز در سطح جاده ها گفت‌: ایران دارای 5000 نقطه حادثه خیز در سطح جاده ها است که از این میزان حدود 2000 نقطه درون شهری و 3400 نقطه برون شهری هستند. این‌ در حالی است که در گذشته  این رقم به حدود 8000 نقطه می رسید که در سال‌های گذشته کاهش یافته است. قطعا برای اینکه این نقاط هم سطح را به غیر هم سطح تبدیل کنیم نیاز به برنامه‌ای مدون داریم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: در سال‌های گذشته مجلس تصویب کرده این نقاط حادثه خیز کاهش پیدا کند و  این اتفاق در حد مقدورات سازمان راهداری انجام شده و اقداماتی نیز در این زمینه  صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید اعتبار بیشتری برای رفع این نقاط پر خطر و حادثه خیز در دستور کار قرار بگیرد.

مهری ادامه‌ داد: در سطح استان گلستان نیز اقداماتی برای رفع نقاط حادثه خیز صورت گرفته است، اما کافی نبوده است.تقاطع‌های همسطحی در جاده وجود دارد که همین دور برگردان‌ها و تقاطع‌های همسطح بسیار پر خطر هستند. بیش از 80 نقطه از سطح این استان به عنوان نقاط حادثه خیز هستند که باید اصلاح هندسی بر روی آنها صورت بگیرد. قطعا پلیس دور برگردان‌ها به این شکل را مورد تایید قرار نمی‌دهد.این موارد باید به رو گذر یا زیر گذر تبدیل شوند. باید تقاطع‌های غیر همسطح ایجاد کنیم، در غیر این صورت باید همچنان منتظر حوادث تلخ این چنینی باشیم.

وی درخصوص بازداشت راننده کامیون در این حادثه گفت‌: وقتی صحنه حادثه را کارشناسان بررسی می‌کنند، مطالعات دقیقی انجام می‌شود و در نهایت اعلام خواهند کرد چه کسی مقصر بوده که این موضوع قطعا پس از اقدامات توسط کارشناسان اعلام خواهد شد، اما در تصادفاتی که منجر به فوت و جرح می‌شود، تا زمانی که شرایط مشخص نشده،برابر قانون و دستور مقامات ذیربط اقدام خواهد شد که بازداشت راننده کامیون نیز در همین راستا بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ