کد خبر: ۱۰۷۲۷۶
۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۸/۲۶

جمع بندی آمریکا درباره عامل قتل خاشقجی

جمع بندی آمریکا درباره عامل قتل خاشقجی

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا دو روز بعد از تحریم ۱۷ مقام عربستانی ،جمع بندی درباره قتل روزنامه نگار منتقد سعودی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از آسوشیتدپرس،سازمان سیا با اعلام جمع بندی درباره پرونده قتل جمال خاشقجی که ماه پیش در استانبول کشته شد،اعلام کرد: محمد به سلمان ولیعهد عربستان آمر قتل وی است.

این نخستین بار است که به طور رسمی یک نهاد اطلاعاتی آمریکا ولیعهد عربستان را مسئول قتل خاشقجی می داند.

براساس گزارش واشنگتن پست، مقامات سازمان سیا می گویند به طور قطع می دانند محمد بن سلمان دستور قتل خاشقجی را داده و گروه ۱۵ نفره اعزامی به استانبول زیر نظر وی فعالیت داشت.

گزارش سازمان سیا درحالی منتشر شده که پیشتر جینا هسپل رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای بررسی جزئیات قتل خاشقجی به استانبول سفر کرده بود. مقامات عربستان از جمله وزیر خارجه ، هرگونه نقش محمد بن سلمان در قتل خاشقجی را رد کرده اند.

محمدبن سلمان که امیدوار به رسیدن به قدرت است، رابطه نزدیکی با واشنگتن دارد اما در یک ماه اخیر برخی مقام های دولت و کنگره آمریکا نسبت به این رابطه هشدار داده اند.

اواخر مهرماه ترامپ هشدار داده بود اگر ثابت شود مقام های ارشد عربستان در قتل خاشقجی نقش دارند، تبعات آن سنگین خواهد بود و با مشورت با کنگره درباره برخورد با عربستان تصمیم خواهد گرفت اما عربستان دست داشتن شاهزاده بن سلمان را در این ماجرا رد کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ