کد خبر: ۱۰۷۲۸۶
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۸/۲۶

بررسی آمار عملکرد اصلاح شده ۹ ماهه و مهر سنگ آهن گهر زمین

بررسی آمار عملکرد اصلاح شده ۹ ماهه و مهر سنگ آهن گهر زمین

عملکرد ۹ ماهه سنگ آهن گهرزمین که بعد از انتشار عجولانه اصلاح شد، توسط یک کارگزاری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و قبل از آغاز ثبت سفارش،عملکرد مهر ماه نیز منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سنگ آهن گهرزمین که امروز آماده عرضه اولیه 5 درصد از سهام در فرابورس شده ، اقدام به انتشار عجولانه گزارش عملکرد 9 ماهه کرد که با چند ابهام از جمله بهای مواد مستقیم مصرفی و برآورد بهای تمام شده سه ماهه آخر و اشتباه در اعلام نام مدیر نظارت بر ناشران فرابورسی همراه بود کرد که در نوبت بعدی این ابهامات و اشتباه برطرف شد.

با این اوصاف "کگهر" در پایان دوره سوم و انتهای شهریور قادر به تحقق 523 ریال سود شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان از افزایش 43 درصدی دارد که عمدتا ناشی از رشد فروش و کاهش هزینه های مالی است.

در این رابطه کارگزاری آبان اعلام کرد: این شرکت در 9 ماهه فروش را با 56 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل به 18،631 میلیارد ریال گزارش کرده که 76 درصد از پیش بینی فروش شرکت برای دوره 12 ماهه منتهی به 30 آذر 97 است . این رشد فروش درحالی است که بهای تمام شده در این دوره رشدی 67 درصدی داشته و به کاهش حاشیه سود ناخالص شرکت از 44.5 به 40.6 درصد شده است که نزدیک به پیش بینی شرکت است.

رشد فروش شرکت عمدتا ناشی از افزایش 78 درصدی کلوخه سنگ آهن و رشد 284 درصدی کنسانتره سنگ آهن در کنار رشد نرخ های فروش بوده است.

شرکت نرخ های فروش را برای کلوخه سنگ آهن برابر ۱.۳۰۰.۰۰۰ ریال به ازاء هر تن و سنگ آهن دانه بندی شده برابر ۱.۵۰۰.۰۰۰ ریال به ازاء هر تن و کنسانتره سنگ آهن داخلی معادل ۱۵ درصد شمش فولاد خوزستان و کنسانتره صادراتی به ازاء هر تن ۷۰ دلار فوب بندرعباس در نظر گرفته که در فروش داخلی بالاتر از میانگین نرخ های فروش 9 ماهه است. همچنین سهم صادرات از مجموع فروش 24 است.

همچنین با رشد قابل توجه سایر هزینه های عملیاتی شرکت ، این متغیر با جهش 1090 درصدی به 616 میلیارد ریال رسیده که ناشی از شناسایی هزینه های جذب نشده در تولید به رقم 202 میلیارد ریال است.

از دلایل کاهش هزینه مالی هم می توان به تغییرات تسهیلات مالی در ترازنامه اشاره کرد. تسهیلات مالی جاری با کاهش 9 درصدی در نه ماهه منتهی به 31 شهریور سال جاری نسبت به آذر سال گذشته به رقم 995 میلیارد ریال و تسهیلات بلندمدت نیز با کاهش 70 درصدی به 172 میلیارد ریال گزارش شده که در دوره جاری هزینه مالی 188 میلیارد ریالی برای شرکت به همراه داشته است.

این شرکت 1.23 هزار میلیارد تومانی امروز گزارش عملکرد مهر ماه را نیز منتشر کرد که بر این اساس،"کگهر" در این مدت از محل فروش کنسانتره سنگ آهن مبلغ 185 میلیارد تومان درآمد داشته است.این شرکت معدنی براساس عملکرد 10 ماهه برای سال مالی منتهی به آذر 97، مبلغ  2.04 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ