کد خبر: ۱۰۷۲۹۵
۱۲:۲ - ۱۳۹۷/۸/۲۶

قول مشاور سازمان برنامه به عدم کاهش بودجه عمرانی ۹۸

قول مشاور سازمان برنامه به عدم کاهش بودجه عمرانی ۹۸

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ مسئله تحریم در نظر گرفته شده ، گفت: قصد داریم برای سال بعد، بودجه عمرانی را کاهش ندهیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،‌ ابوذر ندیمی با بیان اینکه بودجه نمایی از یک برنامه پنج ساله است به تسنیم گفت: بودجه باید بر اساس واقعیت های درآمدی و منابع و مصارف تعیین شود. البته در بودجه بندی باید مسائل اضافه ای همچون تحریم در نظر گرفته شود و علاوه بر واقع بینی، انعطاف لازم در جهت تحریم و پاسخ گویی لازم برای نیازهای منطقه ای و استانی داشته باشد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌ها اعلام شده، عناوین اساسی بودجه 98 متوجه موضوع معیشت عمومی و عدالت اجتماعی، تولید اشتغال و انظباط بودجه ای است و بر اساس مدیریت هزینه ها و جلوگیری از هزینه های غیر ضروری تعریف شده است.

این مشاور سازمان برنامه ادامه داد: در شش ماه نخست بودجه سال جاری حدود 186 هزار میلیارد تومان بودجه تعریف شده بود، 136 هزار میلیارد تومان در رابطه با هزینه ها بود، 27 هزار میلیارد تومان عمرانی و 5 هزار میلیارد تومان سررسید اوراق مالی بود. بر اساس همین رویکرد، قصد داریم برای سال بعد، بودجه عمرانی را کاهش ندهیم.

ندیمی افزود: موانع از جهت خریداران، بازار، مدیریت پروژه ها، فناوری و سرمایه شناخته شده و آنچه اهمیت دارد نحوه واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام است و وزیر اقتصاد این موضوع را جزو نخستین اولویت ها قرار داده و به این واگذاری ها با توجه به شرایط بین المللی و تحریم ها نیازمند هستیم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ