کد خبر: ۱۰۷۲۹۶
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۸/۲۶

پیشنهاد جبران زیان ‌شرکت های مسافری ریلی در بودجه ۹۸
راه آهن به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد

پیشنهاد جبران زیان ‌شرکت های مسافری ریلی در بودجه ۹۸

شرکت راه‌آهن از ارائه پیشنهادی مشخص برای درج در بودجه سال ۹۸ و جبران زیان شرکت‌ها به سازمان برنامه خبر داد تا از حذف برخی از قطارها به دلیل زیان بالا جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تین نیوز، آخرین جلسه رسیدگی به میزان پذیرش زیان ‌بخش مسافری ریلی شامل بررسی زیان‌های مستقیم شرکت راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری با حضور سعید رسولی عضو هیات مدیره راه‌آهن، نوراله بیرانوند معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن و مجید بابایی دبیر انجمن صنفی ریلی برگزار شد.

بابایی دلیل بررسی زیان‌های بخش مسافری را تعیین چارچوب‌های بودجه ۹۸ دانست و گفت: با توجه به شرایط بسیار حاد و بحرانی بخش مسافری ریلی، در این جلسه مذاکراتی در جهت حمایت از این بخش صورت گرفت.این موقعیت بحرانی در نتیجه اعمال برخی سیاست‌های بالادستی نظیر قیمت پایین سوخت، افزایش استفاده از خودروی شخصی و تلاطمات ارزی و تورمی هزینه‌های بخش را به‌شدت افزایش داده و توقف افزایش قیمت‌ها نیز از سوی سازمان حمایت رخ داده است.

براین اساس، مقرر شد درخصوص تخصیص منابع مشخص برای جبران زیان شرکت‌ها از محل عملکرد نفر-کیلومتر بین‌شهری تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود و در صورت امکان ردیف مشخصی برای این مهم پیش‌بینی شود.همچنین شرکت راه‌آهن از طریق معاونت مسافری و با مشارکت انجمن ریلی، پیشنهاد مشخصی را برای درج در بودجه سال ۹۸ و جبران زیان شرکت‌ها به سازمان برنامه ارائه کند تا بدین ترتیب از حذف برخی از قطارهای مسافری به دلیل زیان بالا جلوگیری شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» حقیقی | ساعت ۱۴:۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۳
0
0
پاسخ
با سلام با توجه به شیوع بیماری کرونا در ایران پیشنهاد می شود برای استرداد بلیط های زیارتی برای قم و مشهد جریمه اخذ نشود . با تشکر
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ