کد خبر: ۱۰۷۳۰۸
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۸/۲۶

خرید نفت ژاپن از ایران فقط تا مارس ۲۰۱۹ ادامه دارد

خرید نفت ژاپن از ایران فقط تا مارس ۲۰۱۹ ادامه دارد

بلاتکلیفی‌ زیاد در مورد آینده معافیت‌ها و پوشش بیمه‌ای موجب شده تا پالایشگاه‌های ژاپنی به دنبال جایگزین‌هایی برای تامین نفت و خرید نفت ایران تا مارس ۲۰۱۹ باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از فارس، پلاتس طی گزارشی مدعی شد، پالایشگاه های ژاپنی بزودی خرید نفت ایران را پایان می‌دهند. چرا که حتی در صورت مقطعی معافیت آمریکا، راه کوچکی برای تسویه همه تراکنش‌ ها دارند. به همین دلیل احتمالا به بارگیری محموله‌ها از ایران تا پایان مارس 2019 پایان خواهند داد. 

حتی اگر برخی پالایشگاه‌ها تصمیم به ادامه واردات بگیرند، ممکن است تنها قادر به بارگیری طی ماه‌های ژانویه و فوریه و شاید مارس باشند. بعلاوه تا آن زمان، آمریکا کاهش‌های بیشتری از مشتریان نفت ایران حتی با وجود معافیت انتظار دارد و مشخص نیست آیا پس از این 6 ماه و در پایان ماه می معافیت  به این کشورها داده شود یا نه. با این حال، احتمالا حداقل یک پالایشگاه ژاپنی به واردات نفت از ایران تا اوایل سال آینده ادامه خواهد داد.

بلاتکلیفی‌های بسیار در مورد معافیت‌ها و پوشش بیمه‌ای، پالایشگاه‌های ژاپنی را بر آن داشته تا به دنبال جایگزین‌هایی برای تامین نفت باشند.

یک منبع آگاه در پالایشگاه ژاپنی گفت: این پالایشگاه در نظر دارد به زودی با شرکت ملی نفت ایران برای محموله‌های احتمالی مذاکره کند و قبلا با بانک‌ها برای ازسرگیری واردات نفت از ایران تماس گرفته است. 

ژاپن یکی از 8 کشوری است که از آمریکا معافیت از تحریم‌های ایران را برای ادامه واردات نفت با حجم کاهش یافته به مدت 180 روز از 5 نوامبر دریافت کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ