کد خبر: ۱۰۷۳۴۴
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۸/۲۷

عامل کاهش قیمت چند روزه دلار و علت رشد هزار تومانی دیروز
نماینده مجلس اعلام کرد:

عامل کاهش قیمت چند روزه دلار و علت رشد هزار تومانی دیروز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به عامل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر علت رشد هزار تومانی دیروز گفت: این رویداد آثار محدودی داشته که ناشی از فرهنگ مردم و مدیریت کلان است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور مرادی با اشاره به سقوط قیمت ارز در چند روز اخیر به خانه ملت گفت: بعد از اعمال تحریم های آمریکا در 13 آبان ماه، بازار را رصد کردیم تا تغییرات نرخ ارز برآورد شود، خوشبختانه برخلاف تصورات، تغییرات قیمت دلار روند کاهشی را طی کرده است.

وی ادامه داد: کاهش نرخ ارز تاثیرات محدود بر بازار داشته که این موضوع به فرهنگ مردم و مدیریت سطح کلان بر می گردد، بازاری ها دلیل گران کردن اجناس را روند افزایش دلار اعلام می کردند اما اکنون که نرخ کاهش یافته به بهانه آنکه در زمان گرانی ها جنس ها را خریداری کردند دست به کاهش قیمت ها نمی زنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: به نظر می رسد عامل اصلی نوسانات و مشکلات اقتصادی ریشه در فرهنگ مردم و مدیریت سطح کلان دارد. دلار طی دو روز گذشته با قیمت 11500 تومان معامله شد اما متاسفانه دیروز شاهد افزایش هزار تومانی دلار و معامله 12600 تومانی بودیم که برخی اثر محدودیت تراکنش بانکی را عامل کاهش قیمت ارز می دانند.

مرادی با تاکید براینکه دولت دلالان سطح ملی را محدود کرده، افزود: باید دید ورود دولت به بازار ارز و دلار تا چه اندازه تاثیرگذار است و آیا این تاثیر موقت خواهد بود یا دائمی. از سوی دیگر لازم است اعلام شود چه میزان ارز از سوی دولت به بازار وارد شده است.انتظار می رود روند نظارتی دولت بر بازار مداوم باشد تا در بلند مدت شاهد ثبات بازار و روند کاهشی قیمت ارز باشیم.

وی درخصوص تاثیر کاهش نرخ ارز بر سایر کالاها نیز گفت: حداقل 6 ماه زمان لازم است تا شاهد تاثیر نرخ دلار بر سایر کالاها باشیم، در ابتدا باید 6 ماه روند کاهشی و تثبیت قیمت دلار در بازار ادامه پیدا کند تامردم و بازاری ها از این موضوع مطمئن شوند.باید اجناسی که با نرخ دلار قبلی در انبارها وجود دارد، فروخته شود و اجناس با نرخ جدید خریداری و به بازار بیاید، با این حساب 6 ماه تا یکسال زمان می برد تا قیمت سایر اجناس نیز روند کاهشی را طی کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ