کد خبر: ۱۰۷۳۴۵
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۸/۲۷

فهرست مقابله با تحریم‌ها تائید شد/ پیام اصلی جلسه امروز مجلس و دولت به مردم

فهرست مقابله با تحریم‌ها تائید شد/ پیام اصلی جلسه امروز مجلس و دولت به مردم

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: فهرست مقابله با تحریم‌ها با همکاری مرکز پژوهش‌ها و وزارت اقتصاد تائید شده و در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهروز نعمتی در بیان جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس به فارس گفت: بر اساس مصوبه هیأت رئیسه، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، دژپسند وزیر اقتصاد و همتی رئیس کل بانک مرکزی در نشست امروز حضور دارند.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست غیرعلنی گزارش مفصلی درباره موضوعات مختلف، از جمله معیشتی، مسائل مرتبط با نفت،‌ انرژی، صنعت معدن تجارت، بحث‌های بازرگانی، موضوعات گمرکی و موارد متعددی به نمایندگان ارائه کرد. گزارش مرکز پژوهش‌ها به نمایندگان ارائه خواهد شد و یک نسخه دراختیار دولت قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در نشست غیرعلنی مجلس، 5 نفر از نمایندگان مجلس به قید قرعه، توضیحاتی درباره مسائل اقتصادی، گمرک، بانکی و معیشتی ارائه کردند. فهرست تجمیع شده وزارت اقتصاد و مرکز پژوهش‌ها درباره مقابله با تحریم‌ها در جلسه امرز بررسی نشد، اما در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نعمتی افزود: دژپسند و نوبخت و همتی توضیحاتی در خصوص اقدامات گزارش مرکز پژوهش ها، به ویژه در خصوص مسائل معیشتی مردم، رفاه کارگران و کارکنان دولت، روستاییان و کشاورزان و افراد آسیب پذیر بر این مسئله تأکید شد باید تمهیدات لازم برای مقابله با تحریم های آمریکا اندیشیده شود.

وی ادامه داد: در گزارش مرکز پژوهش های مجلس توضیحات کاملی در رابطه با راهکارهای مقابله با تحریم ها مطرح شده بود، از این رو در نشست غیرعلنی امروز مجلس، کمیسیون های تخصصی نیز برای تسریع در امور و اقدامات مربوطه بررسی این گزارش را در دستور کار قرار دادند و قطعاً با این فرآیند و اقدامات مجلس و دولت بخش عظیمی از نگرانی های مردم رفع خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: به موازات کار کمیسیون های تخصصی مجلس در دولت کمیته ویژه ای در رابطه با نوع رویکرد دولت و دستگاه های دولتی در رابطه با اجرایی کردن گزارش مرکز پژوهش های مجلس تشکیل شد.

نعمتی ادامه داد: آمریکایی ها می‌خواهند در تحریم ها جنگ روانی ایجاد کنند. از این رو اقدامات مجلس و دولت می تواند این فشارها را خنثی کند. بنابراین اصلی ترین پیام نشست امروز مجلس و دولت این است قوای نظام به دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هستند تا مردم از این نظر دچارمشکل نشوند.

وی افزود: در نشست امروز مسائل بانکی و تحولات بازار ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خوشبختانه راهکارهای متعددی برای مقابله با تلاطمات اقتصادی توسط مرکز پژوهش های مجلس و دولت اندیشیده شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ