کد خبر: ۱۰۷۷۶
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱/۱۸

معارفه یک شرکت جذاب و بزرگ قطعی شد/عرضه اولیه احتمالا
بورس پرس خبر می دهد:

معارفه یک شرکت جذاب و بزرگ قطعی شد/عرضه اولیه احتمالا" هفته بعد

شرکت پتروشیمی ۱.۴ هزار میلیارد تومانی مبین یکشنبه آینده برای سرمایه گذاران معرفی می شود تا در صورت وجود شرایط بازار، هفته بعد ۵ تا ۱۰ درصد سهام این شرکت جذاب در بورس عرضه اولیه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جدیدترین مصوبات مسئولان بازار سرمایه و سهامداران عمده با قطعی شدن زمان جلسه معارفه شرکت پتروشیمی مبین و برنامه عرضه اولیه یک شرکت بزرگ پتروشیمی همراه شده است.

براساس این گزارش،عصر دیروز مسئولان هلدینگ پتروشیمی مبین به همراه مدیران شرکت بورس و مشاور پذیرش ( کارگزاری بانک ملت ) بعد از هماهنگی هایی، جلسه معارفه این شرکت 1.425 هزار میلیارد تومانی را تصویب کردند تا امکان عرضه اولیه 5 تا 10 درصد سهام آن در بازار سهام در اولین فرصت فراهم شود.

به این ترتیب،در شرایطی جلسه معارفه شرکت فرابورسی بهمن دیزل بعدازظهر شنبه در هتل سیمرع برگزار می شود (http://boursepress.ir/news/10760) که ساعت 14 روز یکشنبه 23 فروردین با حضور مدیران این شرکت و هلدینگ پتروشیمی فارس جلسه معارفه ایی در هتل اسپیناس برای سرمایه گذاران تشکیل خواهد شد.

پیگیری های بورس پرس از چند مقام مسئول حکایت از آن دارد که در صورت مناسب بودن شرایط بازار سهام، چهارشنبه هفته بعد 5 تا حداکثر 10 درصد  " مبین " در تابلوی دوم بورس عرضه خواهد شد اما به احتمال زیاد 5 درصد معادل بیش از 700 میلیون سهم توسط هلدینگ پتروشیمی فارس (مالک با 99 درصد سهام) مبین ) در روز اول واگذار می شود.

برپایه این گزارش، این شرکت به دلیل دارا بودن جایگاهی ویژه در صنعت پتروشیمی و فعالیت در حوزه های خاص ، دارای سود آوری مناسبی است که می تواند منجر به جذاب بودن سهم "مبین" شود. در این رابطه عادل نژادسلیم مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از سود سالانه 800 میلیارد تومانی این شرکت (http://boursepress.ir/news/9643)خبر داده است.

با این اوصاف در شرایطی موتور عرضه های اولیه سال جاری بازار سهام دیروز با سیمان خوزستان روشن شد که احتمالا" عرضه اولیه پتروشیمی به دلیل ویژگی های آن و برنامه سهامدار عمده ، می تواند تنور عرضه های اولیه 94 را داغ کند.

این شرکت با سرمایه اسمی هزار و 425 میلیارد تومانی 5 مرداد ماه سال گذشته مورد پذیرش بورس قرار گرفته و از 12 بهمن 93 به عنوان چهارصد و نودمین شرکت بورسی در بخش« تامین برق، گاز و آب»، گروه «تامین برق، گاز، بخار و آب گرم» و طبقه‌ « تامین بخار و آب گرم»  با کد «4030» و نماد «مبین- mobin» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس درج شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ