کد خبر: ۱۰۷۹۱
۰:۰ - ۱۳۹۴/۱/۲۱

شرکت آماده عرضه اولیه سود 94 را با دو توضیح اعلام کرد
با رشد24 درصدی هر سهم نسبت به سال گذشته:

شرکت آماده عرضه اولیه سود 94 را با دو توضیح اعلام کرد

شرکت 1.4 هزار میلیارد تومانی پتروشیمی مبین که بعد از برگزاری جلسه معارفه در یکشنبه، آماده عرضه اولیه 5 درصدی است سود هر سهم سال جاری را نسبت به سال گذشته 24.5 درصد افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در آستانه برگزاری جلسه معارفه شرکت پتروشیمی مبین (بعداز ظهر یکشنبه) برای عرضه اولیه 5 درصد سهام که به احتمال زیاد چهارشنبه 26 فروردین در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد، این شرکت بزرگ و جذاب، اولین سود 94 را پیش بینی و اعلام کرد.

براساس این گزارش، " مبین" که سود هر سهم سال گذشته را 539 ریال پیش بینی کرده ( با تحقق 74 درصدی در عملکرد 9 ماهه ) برای سال جاری 671 ریال (با پیشنهاد تقسیم سود 537 ریالی هر سهم در مجمع ) پیش بینی کرده که نسبت به سود قبلی 24.5 درصد افزایش نشان می دهد.

این شرکت 1.425 هزار میلیارد تومانی در مورد مفروضات پیش بینی عملکرد سال مالی جاری دو توضیح داده است.

اول اینکه جهت پیش بینی فروش سال 94 از نرخ های ابلاغ شده توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی درسال 93 و برای صورت حساب ریالی فروش بحساب شرکتها درسال گذشته از نرخ های رسمی بانک مرکزی و درسال 94 از نرخ دلار در قانون بودجه سال (هر دلار 2850 تومان استفاده کرده است.

دوم اینکه نرخ گاز سوخت مصرفی مجتمع در سال جاری (منظور شده در سرفصل هزینه انرژی) را همانند سال گذشته از نرخ استاندارد هر متر مکعب 135 تومان بعلاوه سایر هزینه ها (شامل آبونمان، عوارض گاز رسانی روستایی، مالیات ارزش افزوده و عوارض) پیش بینی کرده است.

برپایه این گزارش، پتروشیمی مبین از زیر مجموعه های هلدینگ خلیج فارس بشمار می رود و به دلیل دارا بودن جایگاهی ویژه در صنعت پتروشیمی و فعالیت در حوزه های خاص،دارای سودآوری مناسبی است و می تواند منجر به جذاب بودن سهم "مبین" شود. بطوریکه عادل نژادسلیم مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از سود سالانه 800 میلیارد تومانی این شرکت (http://boursepress.ir/news/9643) خبر داده است.

این شرکت با سرمایه اسمی هزار و 425 میلیارد تومانی 5 مرداد ماه سال گذشته مورد پذیرش بورس قرار گرفته و از 12 بهمن 93 به عنوان چهارصد و نودمین شرکت بورسی در بخش« تامین برق، گاز و آب»، گروه «تامین برق، گاز، بخار و آب گرم» و طبقه‌ « تامین بخار و آب گرم»  با کد «4030» و نماد «مبین- mobin» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس درج شده است.

انتهای پیام  

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ