کد خبر: ۱۰۸۳۵۳
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۸/۲۷

پرونده برادران روحانی و جهانگیری درحال رسیدگی است

پرونده برادران روحانی و جهانگیری درحال رسیدگی است

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی از جانب اژه‌ای گفت: پرونده روحانی و جهانگیری در حال انجام است اما نیازمند تحقیقات بیشتری خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین نقوی‌حسینی در تشریح جلسه فراکسیون با حضور محسنی اژه ای معاون اول رئیس قوه قضائیه برگزار شد، به فارس گفت: برخورد قوه قضائیه در مبارزه با اخلال گران نظام اقتصادی و دانه درشت ها، ضرورت برخورد با دانه درشت ترها عامل اصلی بی نظمی های اقتصادی و از مهم ترین مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان بود. همچنین بر لزوم مقابله با مفاسد در قوه قضائیه تاکید شد. هرچند قاطبه قضات و کارکنان قوه قضائیه افراد متدین و متعهد و سالمی هستند.

وی افزود: ضرورت اعلام نتیجه پرونده روحانی، جهانگیری، سیف و دیگران، اهتمام بیشتر قوه قضائیه در پاسخگویی به مکاتبات نمایندگان مجلس، لزوم ورود و برخورد قاطع با افراد رده بالای اخلال اقتصادی به ویژه کسانی موجب از بین بردن ارز شدند، حمایت قوه قضائیه از سوی مجلس و به ویژه فراکسیون نمایندگان ولایی در مقابله با مفاسد، اخلالگران اقتصادی، رانت خوارها در دستگاه های اجرایی و علت عدم پیگیری اظهارات ظریف، خلاف منافع ملی است، از سوی قوه قضائیه مطرح شد.

این نماینده مجلس از جانب اژه‌ای گفت: همچنان با نظامی در تراز حکومت فاصله داریم و باید تلاش بییشتری کنیم، البته طی چهل سال گذشته کارهای بزرگی انجام شده است. با توجه به اینکه قوه قضائیه قوانین را تصویب می کند، پس باید دست به دست بدهیم تا با اصلاح قوانین، مسیر قضاوت را تسهیل کنیم.

نقوی‌حسینی افزود: اژه‌ای معتقد بود قوانین باید در جهت احقاق عدالت اجتماعی باشد، در یک فاصله کم 18 میلیارد دلار اختصاص داده شده و ثبت سفارش و توزیع می شود، در حال فشار شدید اقتصادی وجود دارد. حتی در این شرایط بدون حساب و کتاب توزیع صورت می گیرد و یا با برنامه ریزی، ده ها تن طلای توزیع می شود در این شرایط قوه قضائیه نمی تواند اقدامی کند.

وی از جانب اژه‌ای ادامه داد: اعدام دو مفسد اقتصادی به دلیل خرید و فروش ارز و سکه نیست بلکه به علت افساد و اخلال اقتصادی است، نظام اقتصادی را دچار مشکل و زندگی میلیون ها نفر از ملت ایران را دچار مشکل کرده اند. اگر یک مقام دولتی تصمیم به واگذاری ارز و سکه کرده، باید بررسی شود آیا این تصمیم درست بوده و یا غلط ؟

نقوی‌حسینی افزود: به گفته اژه‌ای ظریف در خصوص ادعای پولشوئی باید توضیح داد و اسناد ارائه کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ