کد خبر: ۱۰۸۳۷۷
۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۸/۲۸

شرکت های لبنی برای جلوگیری از زیان مجبور به افزایش قیمت شدند
دبیر انجمن :

شرکت های لبنی برای جلوگیری از زیان مجبور به افزایش قیمت شدند

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به به عدم پاسخ ستاد تنظیم بازار به استدلال‌ها برای گرانی قیمت محصولات،از افزایش قیمت خودسرانه کارخانه‌های لبنی برای جلوگیری از ضرر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا باکری با اشاره به اینکه قیمت هر بطری شیر در بازار به 4750 تومان رسیده به فارس گفت: قیمت تمام‌شده لبنیات را به ستاد تنظیم بازار ارسال کرده و خواستار مجوز افزایش قیمت شدیم اما آنها پاسخی نداده‌اند و کارخانه‌های لبنی برای گرفتن جلوی ضرر مجبور شدند قیمت‌ها را بالا ببرند.

وی درباره دلیل افزایش چند باره قیمت محصولات لبنی در بازار گفت: افزایش قیمت ارز تا حدود زیادی قیمت تمام شده صنایع را بالا برده، محصولات بسته‌بندی وارداتی است و افزایش چند برابری نرخ ارز باعث می‌شود خرید این محصولات گران‌تر تمام شود.همواره منتظر تصمیم مسئولان این بخش برای صدور مجوز افزایش قیمت ها بودیم اما آنها هیچ توجهی به خواسته‌ها ندارند.

این فعال صنایع لبنی ادامه داد: از ستاد تنظیم بازار درخواست افزایش قیمت کردیم و استدلال‌ها را برای آنها فرستادیم. فهرستی از قیمت‌هایی که افزایش یافته و باعث بالا رفتن قیمت تمام شده کالا شده را نیز به آنها ارسال کردیم اما علی رغم خواسته‌ها، ستاد تنظیم بازار هیچ پاسخی نداد.با توجه به اینکه کارخانه‌های لبنی دیگر نمی‌توانستند بیش از این ضرر و زیان متحمل شوند بنابراین خود قیمت محصولات لبنی را بالا بردند تا حداقل تولید دوام بیابد و از ورشکستگی نجات پیدا کنند.

باکری گفت: از این رو مسئولان نظارتی به قیمت‌های افزایش یافته بازار واکنش نشان نمی‌دهند چراکه می‌دانند قیمت افزایش یافته منطبق با استدلال است و توجیه اقتصادی دارد.امکان برگشت قیمت‌ها نیست و دولت برای کاهش قیمت شیر باید یارانه بپردازد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ