کد خبر: ۱۰۸۳۸۰
۱۰:۸ - ۱۳۹۷/۸/۲۸

افزایش۸۰ تا ۱۵۰ درصدی قیمت لوازم خانگی و رکود تولید

افزایش۸۰ تا ۱۵۰ درصدی قیمت لوازم خانگی و رکود تولید

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی از افزایش حداقل ۸۰ درصدی قیمت لوازم خانگی تولید داخل و رشد بیش از ۱۵۰ درصدی محصولات خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا غزنوی درباره وضعیت بازار لوازم خانگی به ایسنا گفت: در شش ماهه نخست سال شاهد افزایش تولید در حوزه ماشین لباسشویی و یخچال بودیم اما تولید برخی اقلام لوازم خانگی کاهش یافته است.

وی افزود: قیمت لوازم خانگی تولید داخل از ابتدای سال جاری تاکنون حداقل ۸۰ درصد رشد کرده است. با احتساب افزایش میانگین دلار از ۳۸۰۰  به ۸۹۰۰ تومان ، قیمت‌ها بیش از دو برابر افزایش یافته است. دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات این محصولات تعلق نمی‌گیرد و تولیدکنندگان باید ارز مورد نیاز را از سامانه نیما تامین کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: قبل از افزایش قیمت ارز، لوازم خانگی خارجی گران شد و شاهد افزایش بیش از۱۵۰درصدی قیمت محصولات با برند خارجی در بازار هستیم.

غزنوی افزود: رکود تولید به دلیل معضل نقدینگی و سرمایه در گردش است، در حالی‌ که سال گذشته تولیدکنندگان می‌توانستند با میانگین دلار ۳۷۰۰ تومانی گشایش اعتبار اسنادی انجام دهند و ال‌سی باز کنند، اما در سال جاری باید با دلار ۸۹۰۰ تومانی این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: به دلیل گران شدن اجناس، قدرت خرید مردم کاهش یافته و به طور حتم باید روش‌های دیگری برای فروش محصولات به کار برده شود، با توجه با اینکه مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، در آینده رکود بیشتری برای لوازم خانگی ایجاد خواهد شد. اگر قیمت ارز در سامانه نیما کاهش یابد قیمت نهایی محصول کاهش خواهد یافت و این اتفاق سه ماه بعد در بازار تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ