کد خبر: ۱۰۸۳۹۴
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۸/۲۸

کمترین اثر تحریم‌ها مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است
معاون وزارت صنعت:

کمترین اثر تحریم‌ها مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است

معاون امور معادن و صنایع وزارت صنعت گفت: بخش معدن و صنایع معدنی در دور اول تحریم‌ها نسبت به سایر بخش‌ها آسیب کمتری دید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر سرقینی در مراسم معارفه سرپرست هیأت عامل ایمیدرو به فارس گفت: بزرگترین پروژه‌‌ها در دولت تدبیر و امید توسط ریاست جمهور و معاون اول وی افتتاح شده، مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی و از جمله پروژه سنگان و پروژه‌های فولادی است.

وی ادامه داد: بخش صنعت و معدن نسبت به سایر بخش‌ها در دوره تحریم‌ها کمترین آسیب را دید و یکی از مقاوم‌ترین بخش‌ها در مقابل تحریم‌ها است. در ۶ ماهه اول سال جاری صادرات فولاد نه تنها کم نشد بلکه افزایش داشته است. صادرات این محصول ۱۱ درصد به لحاظ وزنی و ۲۳ درصد به لحاظ ارزشی به مبلغ  یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار افزایش داشته در حالی که شش ماهه اول سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود.

این مقام مسئول افزود: حدود ۱۰۰ میلیون تن پروژه در زنجیره فولاد علیرغم تحریم‌ها می‌تواند به اجرا درآید. سال ۹۲ زنجیره فولاد ظرفیت ۱۲۰ میلیون تنی داشت،اما ظرفیت زنجیره فولاد ۲۵۰ میلیون تن رسید و اگر ۱۰۰ میلیون تن دیگر هم به آن اضافه شود، وضعیت بهتر خواهد شد. هیچ تحریمی نمی‌تواند فعالیت معدن و صنایع معدنی را متوقف کند، اما کند خواهد کرد. برای اینکه بر کند شدن فعالیت معدن در دوران تحریم فائق شویم باید برای شرایط جدید آماده شده و نحوه مدیریت را تغییر دهیم.

به گفته سرقینی، وزارتخانه مطالبات زیادی از ایمیدرو دارد. از جمله این مطالبات ۸ طرح فولادی است، هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده، همچنین پروژه‌های نیمه تمام مثل پروژه تولید آلومینا و ... باید تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ