کد خبر: ۱۰۸۴۲۰
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۸/۲۹

انتقاد ظریف از عملکرد کُند اروپا و تعهد وزیر خارجه انگلیس

انتقاد ظریف از عملکرد کُند اروپا و تعهد وزیر خارجه انگلیس

وزیرخارجه ایران از اقدامات کُند و آهسته کشورهای اروپایی برای کمک به تجارت با ایران انتقاد کرد و گفت: وزیر خارجه انگلیس تعهد داد به توافق هسته‌ای اعتقاد دارد ولی نیازمند اقدامات عملی است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از گاردین، محمدجواد ظریف بعد از دیدار با جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس گفت: اقدامات کشورهای اروپایی برای کمک به تجارت با ایران به کندی پیش می‌رود. ایران نه تنها در برابر تحریم‌های آمریکا دوام خواهد آورد، بلکه پیشرفت هم خواهد کرد.

وی افزود: به مقاومت در برابر فشار عادت داریم. تحریم‌ها همیشه به مردم عادی آسیب می‌رسانند اما به ندرت می‌توانند باعث تغییر سیاست‌ها شوند و دولت همیشه با تحریم‌های آمریکا مواجه بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تحریم‌ها، نمی‌توانند سیاستمداران را پای میز مذاکره بیاورند، بلکه عزم آنها برای مقاومت تقویت می‌کنند. در این شرایط نه تنها دوام می آورند بلکه پیشرفت خواهند کرد. همیشه برای نفت ایران بازار وجود دارد، با توجه به شرایط و قیمت معتقدم ایران همیشه نفت خواهد فروخت.

ظریف گفت: کشورهای اروپایی به تعهدات سیاسی‌ عمل کرده‌اند اما متأسفانه در زمینه اقدامات عملی، بسیار کند عمل کرده‌اند. هانت تعهد داد انگلستان به توافق هسته‌ای اعتقاد دارد ولی نیازمند اقدامات عملی است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ