کد خبر: ۱۰۸۴۲۴
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۸/۲۹

درخواست فروش سهام ایران خودرو و سایپا و علت افزایش هزینه خودروسازان
نماینده مجلس اعلام کرد :

درخواست فروش سهام ایران خودرو و سایپا و علت افزایش هزینه خودروسازان

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید اجازه دهیم ایران خودرو و سایپا به صورت خصوصی اداره شوند.اقتصاد دولتی در هیچ کجای دنیا موفق نبوده در ایران نیز موفق نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریدون احمدی در خصوص هزینه تولید خودروسازان داخلی، به خانه ملت گفت: دولت حدود 18 درصد در سایپا و ایران‌ خودرو سهم دارد اما آنها را اداره می‌کند و تغییر هرساله مدیرعامل خودروسازان مشکلات را برطرف نمی‌کند. باید خودروسازی‌ها خصوصی اداره شوند. اقتصاد دولتی در هیچ جای دنیا موفق نبوده در ایران نیز موفق نمی‌شود.

وی افزود: مدیران خودروسازی مقصر شرایط موجود نیستند. این صنعت دولتی است و سازو کار آنها خصوص نیست. خودروسازان در مقایسه با بخش خصوص دارای بهره‌وری پایین‌تری هستند و زیان بیشتری دارند. هزینه تولید خودروسازان با ساختار دولتی به دلایل مختلف از جمله انباشت نیرو و کاهش بهره‌وری، زیاد است.

احمدی ادامه داد: قیمت‌های موجود در حاشیه بازار و قیمت‌های تحملی بر خودروسازان همخوانی ندارند، باید از ابتدای سال همزمان با تغییر نرخ ارز اجازه تعدیل قیمت‌ها داده می‌شد. با توجه به شرایط و عدم افزایش قیمت‌ خودرو در سال جاری دو خودروساز حدود 5 هزار میلیارد زیان می‌بینند، راه حل جلوگیری از خسارت و زیان‌دهی خودروسازان در سیاست‌گذاری است و دولت باید از تصدی‌گری آنها دست بردارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ