کد خبر: ۱۰۸۴۲۶
۱۳:۳ - ۱۳۹۷/۸/۲۹

شایعه بازی اوپک با نفت ایران صحت ندارد
یک کارشناس:

شایعه بازی اوپک با نفت ایران صحت ندارد

یک کارشناس گفت: شایعه برنامه اوپک برای بازی ایران و کاهش و سپس افزایش تولید بعد از اتمام مهلت شش ماهه معافیت‌های آمریکا صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نرسی قربان کارشناس ارشد حوزه انرژی با اشاره به این‌که تصمیمات اوپک بر مبنای وضعیت نفت ایران نیست به ایسنا گفت: تصمیمات اوپک بر مبنای عرضه و تقاضا است. عرضه در بازارهای جهانی نفت طی چهار ماه گذشته بسیار بالا بوده و عربستان، روسیه، عراق، امارات و آمریکا تولید را افزایش دادند و باعث برهم خوردن تعادل بازار شدند.

وی افزود: ترامپ گمان می‌کرد می‌تواند میزان صادرات نفت ایران را به صفر برساند. به همین دلیل از برخی تولیدکنندگان درخواست کرد تولید را بیشتر کنند و از آنجا که صادرات نفت ایران به صفر نرسید، بازار با مازاد عرضه روبه‌رو شد.

این کارشناس درباره اخباری مبنی بر این‌که روسیه نمی‌خواهد تولید را کاهش دهد ، ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که روسیه جزو اوپک نیست. عربستان اعلام کرده میزان تولید یک میلیون بشکه باید کاهش یابد و این کشور قصد دارد تولید را نصف کند.

قربان با تاکید بر این‌که تصمیم اوپک علیه نفت ایران نیست، افزود: این‌ موضوع که گفته می‌شود اوپک می‌خواهد تولید را کاهش دهد و بعد از اتمام مهلت شش ماهه معافیت‌های آمریکا، میزان صادرات نفت ایران را به صفر برساند و دوباره با افزایش تولید ، خلاء نفت ایران را جبران کند، باور ندارم. 

بر اساس این گزارش، نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک  ۱۵ آذرماه و  نشست مشترک وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک  ۱۶ آذرماه در وین برگزار می‌شود. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ