کد خبر: ۱۰۸۴۴۳
۱۶:۴ - ۱۳۹۷/۸/۲۹

زمان تصویب نهایی تعرفه برق پرمصرف‌ها توسط دولت مشخص شد
معاون توانیر:

زمان تصویب نهایی تعرفه برق پرمصرف‌ها توسط دولت مشخص شد

معاون توانیر از زمان دریافت مصوبه دولت درخصوص تعرفه برق پرمصرف‌ها خبر داد و گفت: به محض دریافت مصوبه، جزئیات نحوه محاسبه تعرفه آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود رضا حقی‌فام درخصوص اینکه آیا دولت با پیشنهاد طراحی تعرفه برق پرمصرف ها موافقت کرد به فارس گفت: تعرفه برق پرمصرف‌ها در مراحل نهایی تصویب در دولت است و به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد. هدف از این برنامه ها گسترش منابع مالی نیست، بلکه کاهش مصرف مشترکان پرمصرف است.

وی افزود: وزارت نیرو اقدامات لازم را انجام داده و کمیته های مربوطه دولت تغییراتی در خصوص این پیشنهادها اعمال کرده‌اند، منتظر تغییرات نهایی در دولت و تصویب آنها هستیم، باید حدود یک ماه برای ابلاغ به شرکت‌های توزیع لحاظ کنیم تا اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد.در صورت تصویب نهایی این طرح از سوی دولت،الگوی پله‌های مصرفی با جزئیات اعلام خواهد شد، احتمالا از سوی دولت تغییرات کوچکی داده شود، پس باید تا زمان مصوب از سوی دولت منتظر جزئیات تعرفه‌های برق پرمصرف‌ها باشیم.

حقی‌فام ادامه داد: شاید ۱۵ روز آینده مصوبه دولت در خصوص تعرفه برق پرمصرف ها را دریافت کنیم و به محض دریافت این مصوبه، جزئیات نحوه محاسبه تعرفه آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد. در حال حاضر به پرمصرف ها 10 برابر کسانی که برق را درست مصرف می کنند یارانه تعلق می‌گیرد.وزارت نیرو پیشنهاد داده برق در سطح الگوی مصرف به قیمت یارانه‌ای عرضه می‌شود اما مصرف کنندگان بیش از این الگو باید قیمت تمام شده را پرداخت کنند. بر اساس الگوی های پیشنهادی، در مورد مناطق عادی به غیر از ماه های گرم سال، هر ماه 300 کیلووات ساعت به ازای هر مشترک تعریف شده، هم اکنون 86 درصد مردم این الگو را رعایت می کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ