کد خبر: ۱۰۸۴۹۴
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۹/۱

مواضع لوکزامبورگ درباره کانال ویژه مالی اتحادیه اروپا و ایران

مواضع لوکزامبورگ درباره کانال ویژه مالی اتحادیه اروپا و ایران

وزیر خارجه لوگزامبورگ علی‌رغم تأکید برای حفظ برجام در کنار اتحادیه اروپا اعلام کرد: تشکیل کانال مالی اتحادیه اروپا با ایران تعهد اروپا است نه تعهد یک کشور، بنابراین، لازم است بستر قانونی آن در قوانین اروپا فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دلانو، لوگزامبورگ علی‌رغم تلاش برای حفظ برجام، میزبانی کانال ویژه ارتباط مالی اروپا با ایران را نمی‌پذیرد. آسلبورن موضعش در این خصوص گفت: این تعهد اروپا است نه تعهد یک کشور، بنابراین، لازم است بستر قانونی آن در قوانین اروپا فراهم شود.

اتحادیه اروپا اعلام کرد برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قصد دارد یک کانال ویژه پرداخت مالی برای ادامه همکاری اقتصادی با ایران فراهم کند. در حالی که قرار بود این کانال پیش از اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا ۱۳ آبان اجرا شود، راه‌اندازی آن با بن‌بست‌هایی مواجه شده است. هیچ کشور اروپایی از بیم اقدامات تنبیهی آمریکا میزبانی ساختار جدید را نمی‌پذیرد.

رویترز چند روز گذشته اعلام کرد: دیپلمات‌های اتحادیه اروپا، قدرت‌های اصلی اروپا نظیر آلمان، فرانسه و انگلیس پس از امتناع اتریش از پذیرش میزبانی این ساختار فشارها بر لوکزامبورگ برای قبول این اقدام افزایش داده‌اند.

آسلبورن، وزیر خارجه، پی‌یر گرامگنا، وزیر دارایی و اتین اشنایدر، وزیر امور اقتصادی گفتند: اتحادیه اروپا هیچ مشورت رسمی با لوکزامبورگ درباره میزبانی احتمالی فرآیند جدید نداشته و باید بر اساس قوانین اروپا استوار شود. تا زمانی که ایران به برجام متعهد است، در کنار شرکا در اتحادیه اروپا برای حفظ این توافق همکاری می‌کنیم.

سه وزیر لوکزامبورگی نوشته‌اند از نظر جغرافیایی، اروپا در مقایسه با آمریکا به ایران نزدیک‌تر است و شکست برجام باعث ایجاد تهدیدهای امنیتی برای اروپا خواهد شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ