کد خبر: ۱۰۸۵۱۴
۰:۰ - ۱۳۹۷/۹/۳

پیش بینی این هفته بورس و سهام ۱۱ صنعت با تکیه بر دو عامل
توسط یک کارگزاری بررسی شد:

پیش بینی این هفته بورس و سهام ۱۱ صنعت با تکیه بر دو عامل

وضعیت این هفته بازار سهام و ۱۱ صنعت با تکیه بر دو عامل بازار نفت و قیمت ارز و مواضع اخیر رئیس بانک مرکزی توسط یک کارگزاری بررسی و پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاخص بورس درحالی هفته پیش با چند روز سیر نزولی به رقم 175 هزار و 713 واحد عقب نشینی کرد که کارگزاری آبان در پیش بینی این هفته با 4 روزکاری اعلام کرد بازار سهام در هفته گذشته همچنان روند مشخصی نداشت و گرایش بیشتر به نزول با توجه به افت قیمت ها در بازارهای جهانی کالا به خصوص افت شدید قیمت نفت و البته روند نزولی نرخ ارز در بازار داخل تا حدودی در کلیت بازار مشهود بود.

پیچیده تر شدن اوضاع در بازار نفت با توجه به وضعیت عربستان و استفاده هرچه بیشتر آمریکا از فرصت به وجود آمده، فشار شدیدی را طبق خواسته ترامپ که به صورت کم سابقه ای مستقیما در روند قیمت های بازارهای جهانی دخالت می کند، بر بازار نفت وارد آورده و ریزش قیمت ها شتاب عجیبی را به خود گرفته اند.

دراین میان اصلاح قیمت ارز در بازار آزاد نیز می تواند مجددا شرایطی همانند آغاز هفته گذشته فراهم آورد و فشار عرضه را در بازار خصوصا در پتروپالایشی ها و دیگر گروه های بزرگ بازار افزایش دهد.

از طرفی تاکید رییس بانک مرکزی بر الزام بانک های خصوصی و دولتی به افزایش سرمایه، می تواند جو این گروه را حداقل در آغاز معاملات مساعد کند .

همچنین خودرویی ها که باشفاف سازی "خزامیا" به افزایش رسمی قیمت ها امیدوارتر شده اند، می توانند مورد توجه باشند. هرچند به صورت کلی باید جو عمومی بازار را نیز در وضعیت این گروه ها در نظر داشت.

در دیگر گروه ها مانند سیمانی ها نیز زمزمه افزایش نرخ جدی است و این گروه نیز پس از اصلاحی سنگین می تواند به مرور مورد توجه باشد.

انبوه سازها که عمدتا در حال گزارش دهی پایان دوره مالی هستند، اواخر هفته گذشته مورد اقبال بازار بودند و به مرور و با آرام تر شدن جو بازار این گروه نیز ظرفیت رشد را دارا خواهد بود.

گروه قند و شکر، محصولات غذایی، دارویی، کانی غیرفلزی، لاستیک و پلاستیک و کاشی و سرامیک نیز به شرط آرامش شرایط بازار ظرفیت نوسانات مثبت خصوصا در تک نمادها را خواهند داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ