کد خبر: ۱۰۸۵۳۸
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۹/۳

پنجمین ریزش بزرگ شاخص با ۴۴۶۰ واحد رقم خورد + دلایل

پنجمین ریزش بزرگ شاخص با ۴۴۶۰ واحد رقم خورد + دلایل

درجریان معاملات اولین روز بورس در هفته جاری،شاخص با سقوط ۴۴۶۰ واحدی ،پنجمین ریزش بزرگ را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،درپایان معاملات اولین روز بورس در هفته جاری،شاخص با ریزش 4460 واحدی که متاثر از نمادهای فولاد مبارکه، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، گل گهر، ملی مس، پتروشیمی پارس، پالایشگاه تهران و پالایشگاه اصفهان بود به 171 هزار و 252 واحد رسید تا پنجمین ریزش بزرگ شاخص نیز ثبت شود.

از دلایل این ریزش می توان به افت قیمت نفت و فلزات اساسی در بازارهای جهانی در کنار ادامه افت قیمت دلار در بازار آزاد و تعطیلی روز آینده اشاره کرد.در این میان،انفعال سرمایه گذاران حقوقی که بخشی از آن به تعطیلات روز آینده برمی گردد، سنگین شدن صف فروش نمادهای بزرگ بازار را در پی داشت که همین موضوع به جو منفی در کلیت بازار دامن زد.

در آمار داد و ستد هم ارزش معاملات انجام شده به 496 میلیارد تومان بود که بیشترین حجم معاملات به نمادهای معاملاتی سایپا با 228.7 میلیون سهم، بانک تجارت با 142.3 میلیون سهم، بانک ملت با 135.7 میلیون سهم، کشتیرانی با 112.4میلیون سهم و پارس خودرو با 92.3میلیون سهم اختصاص یافت.

بنابراین گزارش،پیش از این شاخص بورس در 10 ، 15 ، 21 مهر و 28 آبان به ترتیب با سقوط 7220 ، 7600 ، 5982  و 5261 واحدی روبرو شده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ