کد خبر: ۱۰۸۵۹۱
۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۹/۶

پیش بینی صعود دسته جمعی بازار و پایان زمان خریدهای جذاب + دلایل
یک کارشناس بازار سرمایه به بورس پرس اعلام کرد:

پیش بینی صعود دسته جمعی بازار و پایان زمان خریدهای جذاب + دلایل

یک کارشناس بازار سرمایه با بررسی عوامل موثر بر صنایع برتر ، پیش بینی کرد در آینده ایی نزدیک صعود دسته جمعی بازار در راه و پایان زمان خریدهای جذاب در قیمت های منفی باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن عباسی مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه گذاری اماکو درباره شرایط روزهای اخیر بازار و پیش بینی آینده به بورس پرس اعلام کرد: بعد از اصلاح حدود ۳۰ هزارواحدی شاخص کل در قالب موج ۴ ، اندک اندک شرایط تکنیکالی و بنیادین لازم برای صعود به محدوده بالای ۲۰۰ هزار واحد در قالب موج ۵ صعودی مهیا شده است.

اولین عامل صعود، قطعا گزارش های جذاب میاندوره ای خواهد بود که در کنار افت حدود ۳۰ درصدی اکثر نمادهای بزرگ ، باعث جذابیت قیمتی اکثر نمادها شده است. گزارش های آبان ماه به عنوان اولین ماه بعد از تحریم ها همچنان رو به رشد و مثبت بوده است. خصوصا از منظر مقداری، عمده شرکت ها فروش خوبی ثبت کرده اند.

بهبود آرام قیمت نفت که به پیش بینی موسسات بزرگ مجددا تا پایان سال میلادی با شیب ملایم صعود خواهد کرد، می تواند از ترس بازار بکاهد. در این میان لیدرهای بازار هم وضعیت مناسب تکنیکالی و بنیادی دارند.

عملکرد عالی فولادمبارکه و شرکت های زیرمجموعه، افزایش سرمایه "فملی" و رشد فروش "فخوز" در گروه فلزات که قطعا "کگل و کچاد" را نیز منتفع خواهد کرد نمادهای گروه روی و سایر فلزی ها نیز به شدت جذاب هستند و این شرکتها در پایان سال، سود مناسبی شناسایی خواهند کرد.

عملکرد بسیار مناسب سرمایه گذاری غدیر و پتروشیمی زاگرس و "شغدیر" در گرو پتروشیمی نیز شایان توجه است.سایر گزارش ها نیز به مرور بر عملکرد مثبت گروه صحه خواهند گذاشت.

اخذ مجوز افزایش قیمت گروه خودرو به پرچمداری زامیاد که به زودی کل گروه را متاثر خواهد کرد، افزایش سرمایه بانک ها و اصلاح ساختار و جذابیت قیمتی این نمادها نیز در گروه بانکی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

جذابیت قیمتی نمادهای پالایشی را نیز نباید فراموش کرد. هر چند هنوز هم نمی توان رابطه دقیقی بین قیمت محصولات این شرکتها و نفت پیدا کرد لذا نباید چندان هم با افت و خیز قیمت نفت این نمادها را در صف خرید و فروش ببینیم. جذابیت قیمتی این نمادها به زودی باعث رونق معاملات آنها خواهد شد.

برای رشد بازار، عملکرد همین لیدرها نیز کافی است و توصیه می شود معامله گران حداقل تا اردیبهشت سال آینده به سبد سهام خود فرصت رشد دهند و از چند روز آینده به تدریج شاهد بازپس گیری واحدهای از دست رفته شاخص باشند. بزودی رشد مجدد و دسته جمعی گروه ها آغاز خواهد شد و قطعا این روزها پایان زمان خریدهای جذاب در منفی های بازار است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ