کد خبر: ۱۰۸۶۱۲
۱۳:۱ - ۱۳۹۷/۹/۶

سازمان امور مالیاتی علیه دو بانک اعلام جرم کرد

سازمان امور مالیاتی علیه دو بانک اعلام جرم کرد

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت:‌ به دلیل عدم ارائه اطلاعات مورد نظر ، علیه دو بانک به مرجع قضایی اعلام جرم کردیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس بهزاد در رابطه با وضعیت دریافت اطلاعات از دستگاه‌ها طبق ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به فارس، اظهار داشت: دو هفته پیش از دو بانک به مرجع قضایی به دلیل عدم ارائه اطلاعات حساب‌های بانکی اقامه دعوا کردیم.

وی ادامه داد: درخواست رسیدگی و اعلام جرم به قوه قضاییه ارسال شده و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اطلاعات سایر بانک‌ها دریافت می‌شود و فقط این دو بانک داده‌های مربوطه را ارائه نکردند، افزود: بانک‌ها با همکاری بانک مرکزی اطلاعات مورد نظر قانون را به سازمان مالیاتی می‌دهند. 

بهزاد در پاسخ به این سوال که قبلا اطلاعات تسهیلات بانکی اشخاص در نظام مالیاتی ثبت می‌شد اکنون داده های مربوط به حساب‌ها و سایر بخش‌ها نیز اخذ می‌شود گفت: با توجه به بسته مورد نظر قانون و نرم‌افزاری که ارائه می‌شود این اطلاعات دریافت خواهد شد. تنها دادستان انتظامی مالیاتی نیست که می‌تواند در رابطه با این مباحث اعلام جرم کند بلکه سایر نهادها اعم از بازرسی و دیگر مراجع نیز هستند. در مباحث مالیاتی سازمان بازرسی نیز همراهی دارد و اکنون اغلب بانک‌ها در رابطه با ارائه اطلاعات همکاری می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که برای اقامه دعوا راجع به فرار مالیاتی، آیا سازمان مالیاتی اطلاعات را در اختیار قرار می دهد،‌ گفت: مواردی هست که داستان انتظامی به آنها ورود می‌کند و همچنین سایر بخش‌ها و ادارات مالیاتی، ممیزان مالیاتی و بانک‌ها و مدیران مالی در رابطه با فرار مالیات وظیفه دارند و چنانچه مواردی موجود داشته باشد طبق قانون موظفند اعلام کنند در غیر این صورت مباشر و معاون در جرم هستند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ