کد خبر: ۱۰۸۶۵۵
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۹/۷

رضایت دبیر انجمن از افزایش تولید روغن و کفایت ذخایر

رضایت دبیر انجمن از افزایش تولید روغن و کفایت ذخایر

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی، گفت: طبق آمارهای هشت ماهه، تولید روغن خوراکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ افزایش یافت و تولید و ذخایر آن کافی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرهوشنگ بیرشک با بیان اینکه روغن خام و روغن خوراکی مورد نیاز تامین است، به ایرنا گفت: کارخانه های فرآوری و تصفیه روغن خوراکی با همه توان فعالیت می کنند و در تولید هیچ کمبودی نیست. نیاز سالانه به روغن خام یک میلیون و 500 هزار تن است و 90 درصد روغن، از محل واردات روغن خام و استحصال دانه های وارداتی و 10 درصد از محل تولید دانه های روغنی داخلی تامین می شود.

وی افزود: بیش از 40 کارخانه فرآیند تصفیه روغن خام و 25 کارخانه فرایند روغن کشی دانه های روغنی را برعهده دارد، از ابتدای سال تاکنون 360 هزارتن روغن خام از محل استحصال دانه روغنی، فرآوری و تصفیه شده و 200 هزار تن روغن خام در راه بنادر است. بیش از 450 هزار تن روغن خام در مخازن بخش دولتی و خصوصی ذخیره سازی شده است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم. حتی شرکت بازرگانی دولتی ایران بیش از ذخایر موجود روغن خام تامین کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: 40 درصد روغن خام وارداتی آفتابگردان، 30 درصد پالم و 30 درصد روغن خام سویا است و از روسیه، اوکراین، اندونزی، مالزی، آرژانتین و برزیل تامین می شود. اگر کمبودی در تولید روغن خوراکی باشد به طور حتم در فروشگاه های سطح شهرها نیز با کمبود روبرو می شویم، اکنون روغن خوراکی در فروشگاه ها به وفور عرضه می شود.

بیرشک افزود: با آغاز دور جدید تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، به دلیل مشکلاتی در فرایند نقل و انتقال پول از طریق سیستم بانکی ممکن است برای واردات روغن خام و مواد اولیه در سال آینده اندکی دچار مشکل خواهیم شد، اگر دولت برای رفع این مشکل چاره ای بیندیشد در تامین روغن خام مورد نیاز سال آتی نیز کمبودی نخواهیم داشت. با وجود افزایش قیمت روغن خوراکی در ماه های اخیر، میزان مصرف این محصول کاهش نیافته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ