کد خبر: ۱۰۸۶۶۵
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۹/۷

سقوط شاخص بورس از زمان حضور وزیر اقتصاد ۲۰ هزار تایی شد/ دلایل
با افت ۳۴۲۷ واحدی امروز:

سقوط شاخص بورس از زمان حضور وزیر اقتصاد ۲۰ هزار تایی شد/ دلایل

شاخص بورس امروز هم ۳۴۲۷ واحد را از دست داد و ششمین ریزش بزرگ را ثبت کرد تا از زمان حضور وزیر جدید اقتصاد شاهد سقوط ۲۰ هزار واحدی باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، د رجریان معاملات آخرین روز کاری هفته ، شاخص بورس با ریزش 3427 واحدی به 163 هزار و 772 واحد عقب نشینی کرد که متاثر از از کاهش قیمت سهام فولادمبارکه، گل گهر، بانک ملت، مپنا، توسعه معادن و فلزات، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس و... بود.

با این رویداد  ششمین ریزش بزرگ دماسنج بازار هم در سال جاری ثبت شد. پیش از این طی روزهای 10 ، 15 ، 21 مهر ، 28 آبان و 3 آذر ، شاخص بازار سهام به ترتیب با سقوط 7220 ، 7600 ، 5982 ،5261 و 4460 واحدی روبرو شده بود.

همچنین با معامله بیش از 1.5 میلیارد سهم ، بالغ بر 457 میلیارد تومان داد و ستد شد که بیشترین حجم معاملات مربوط به بانک تجارت با 383.4 میلیون سهم، سایپا با 163.8 میلیون سهم، بانک ملت با 114.6 میلیون سهم، بانک صادرات با 57.8 میلیون سهم و ماشین سازی اراک با 40.3 میلیون سهم بود.

براساس این گزارش، در این میان کارشناسان معتقدند عواملی چون کاهش قیمت های ارز و نفت، طولانی شدن ابهاماتی مانند اعلام نرخ رسمی تسعیر ارز، عدم تحقق وعده های دولت در حمایت از بورس و بار روانی تحریم ها، شرایط جدید توقف و بازگشایی نمادها در فرایند افزایش سرمایه، ابهام در افزایش قیمت خودرو، گزارش های ناامیدکننده 6 ماهه شرکت ها، منجر به شکلی گیری وضعیت ناامید کننده بازار سهام شده است .

برخی هم اعلام کردند روزهای خوش بورس در دوران خالی بودن کابینه اقتصادی رقم خورد اما از زمان انتخاب فرهاد دژپسند به عنوان وزیر اقتصاد و به رغم  اعلام حمایت وی از بازار سرمایه، نه تنها روزهای مثبت بازار تکرار نشد بلکه منجر به ریزش 20 هزار واحدی شاخص از زمان حضور وی و افزایش نگرانی سهامداران شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ